Ga naar inhoud

[ASP] Bestanden includen - doesn't work!


anoniem

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet om een asp of inc te includen Het include bestand bevat: <% Const h = "hallo" %> Het includen heb ik op de volgende manieren geprobeerd <!-- #include file="http://www10.brinkster.com/johnnyxl/includetest.asp"--> <!-- #include file="/includetest.asp" --> <!-- #include file="../includetest.asp" --> <!-- #include virtual="/includetest.asp" --> <!-- #include virtual="../includetest.asp" --> De ene keer wel en de ander keer niet tussen <% %> Gewoon bovenaan de pagina. Als ik dan bijvoorbeeld dit tikte: <% Response.Write(h) %> dan kreeg ik een foutmelding variable not defined. Help wat doe ik fout! RJS
Link naar reactie
Wat je precies fout doet weet ik niet, maar let erop dat bij <!--#include virtual> [b:9e40ba7f51]altijd[/b:9e40ba7f51] vanuit de root van je site gekeken wordt voor het pad. Bij <!--#include file> kan je een relatief pad opgeven (let op dat parent-paths (../) niet altijd toegestaan zijn bij providers). En <!--#include> staat overigens [b:9e40ba7f51]altijd [/b:9e40ba7f51][b:9e40ba7f51]buiten[/b:9e40ba7f51] de <% %> aangezien deze normale server-side includes zijn en in zoverre niets met ASP te maken hebben. Zonder inzicht in je dir structuur kan ik niet veel uitspraken doen over de reden van de foutmeldingen. Succes.
Link naar reactie
[quote:1e298542e1="Wiep Corbier"] Met het attribuut FILE moet het (asp)bestand altijd in de huidige map staan of een submap van de huidige map. [/quote:1e298542e1]Niet juist Wiep. Het is wel degelijk mogelijk om naar een hoger gelegen map te gaan met FILE. Maar meestal is deze mogelijkheid uitgeschakeld in IIS vanwege veiligheidsrisico's.
Link naar reactie
[quote:a47a2c3518="Annie"][quote:a47a2c3518="Wiep Corbier"] Met het attribuut FILE moet het (asp)bestand altijd in de huidige map staan of een submap van de huidige map. [/quote:a47a2c3518]Niet juist Wiep. Het is wel degelijk mogelijk om naar een hoger gelegen map te gaan met FILE. Maar meestal is deze mogelijkheid uitgeschakeld in IIS vanwege veiligheidsrisico's.[/quote:a47a2c3518] Ik citeer slechts uit het boek "E-commerce met ASP" van Stephen Walther en Jonathan Levine. zie: blz 70
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...