Ga naar inhoud

Geldige hyperlink


anoniem

Aanbevolen berichten

Weet iemand de exacte regels voor een hyperlink? Dus dat een hyperlink moet beginnen met http://, https://, ftp://, enz., dat bepaalde tekens er niet in voor mogen komen en dat andere juist weer verplicht zijn. Ik wil namelijk de invoer van een hyperlink controleren. In ASP kan dat in ieder geval wel met regular expressions, van Javascript weet ik het niet. Maar dan moet ik wel precies weten waar een hyperlink aan moet voldoen.
Link naar reactie
Grappig, ik las eerst de titel als 'geweldige hyperlink', mmmmh 't is maar wat ik wil zien.... :roll: Maar wat betreft je vraag: Heb je al op de site van w3c gekeken? Daar staat dit vast wel ergens (nee ik ga niet voor je zoeken want ik vind het verder een onoverzichtelijke site) gespecificeerd. Wat je ook kan doen is zoeken naar Javascripts die je gratis mag gebruiken die het checken op URL's al doen om de kunst een beetje af te kijken. Je zou ook in perl scripts kunnen kijken. Er is vast wel iemand die jouw wiel al heeft uitgevonden... Groet, LibraOne
Link naar reactie
[quote:ec0f552e42="Annie"][url=http://www.w3.org/Addressing/rfc1630.txt]rfc 1630[/url][/quote:ec0f552e42] Zoiets zocht ik inderdaad maar 't lijkt me nog aardig wat werk om dat om te zetten in een functie. Toch maar naar een script zoeken. Op Hotscripts.com iig niks gevonden. Zal eens kijken naar andere scripts-sites (met behulp van de fantastische zoekfunctie van dit forum ;)).
Link naar reactie
[quote:674e75e03e="Bill Gates"]Misschien is het domweg openen van de URL met ASP/PHP/etc een oplossing? Dan check je gewoon of je respons krijgt en dat die response dan geen 404 of iets dergelijks is...[/quote:674e75e03e] Heb ik ook aan gedacht, maar dat is in mijn geval geen oplossing. Het gaat bij mij namelijk om een Intranet, waarvan het beheer voor een groot deel web-based moet gebeuren. Het gaat voornamelijk om de menu's. Stel, je hebt een menu met tien opties, dus tien hyperlinks. Als je op jouw manier die links gaat controleren, dan kost dat relatief veel tijd. Zeker als de link wel goed is, maar de server waarop de site van die link staat even down is. Dan duurt 't even voordat je response terugkrijgt. Ik ga denk ik toch maar voor een script.
Link naar reactie
[quote:e84d617f1c="LibraOne"]Wat een kanjer die Annie, die weet gewoon de RFC uit haar hoofd! ;)[/quote:e84d617f1c] [list=1:e84d617f1c] [*:e84d617f1c]"... uit [b:e84d617f1c]zijn[/b:e84d617f1c] hoofd ..." [*:e84d617f1c]ik ken de RFC niet uit m'n hoofd, zelfs het nummer niet (moet er ook niet aan denken), maar wist toevallig waar ik moest zoekn [*:e84d617f1c]"... kanjer ...": oke, daar moet ik je gelijk geven ;) [/list:o:e84d617f1c] :D
Link naar reactie
Annie schreef: [quote:6ddba7ab30]"... uit zijn hoofd ..." [/quote:6ddba7ab30] Oh oeps, SCSI he? Je alter ego naam deed mij op het verkeerde been zetten. [quote:6ddba7ab30]ik ken de RFC niet uit m'n hoofd, zelfs het nummer niet (moet er ook niet aan denken), maar wist toevallig waar ik moest zoekn[/quote:6ddba7ab30] Oh? Echt? Hehehe.... [quote:6ddba7ab30]"... kanjer ...": oke, daar moet ik je gelijk geven[/quote:6ddba7ab30] Dan zijn we het op dat punt eens. Cheers! LibraOne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...