Ga naar inhoud

[asp] gegevens met ' vanuit db in textbox plaatsen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Goeiedag, Het geheel is uitgebreider maar ik zal alleen laten zien wat van belang is. Nu heb ik een invulveldje: [code:1:99731b76e7] <input type='text' name='naam'> [/code:1:99731b76e7] OK, die wordt bij het submitten opgeslagen in een access DB: [code:1:99731b76e7] recordset.fields("naam") = request.querystring("naam") recordset.update() [/code:1:99731b76e7] OK, nu wil ik dat de gebruiker de text in een ander formulier weer kan bewerken.....Dus: [code:1:99731b76e7] <input type='text' name='naam' value='<%=recordset.fields("naam")%>'> [/code:1:99731b76e7] Maar...... Als een gebruiker nu in eerste instantie gegevens heeft ingevuld met een enkel aanhalingsteken erin, dan wordt in het bewerkformulier (uiteraard) de inhoud van de textbox maar weergegeven tot het '-teken dat de gebruiker heeft ingevuld. Dan kan ik de value van de textbox wel tussen dubbele aanhalingstekens zetten, maar dan krijg je hetzelfde probleem als de gebruiker een " invoert. Weet iemand hoe je de volledige tekst vanuit de DB in de textbox krijgt? B.V.Veel.D, Jos
Link naar reactie
hey moet je een replace functie gebruiken bij de pagina die de data wegschrijft in je database bijvoorbeeld [code:1:3dccd539f0] paramnaam = request ("paramnaam") paramemail= request ("paramemail") paramhomepage= request ("paramhomepage") parambericht= Replace(request ("parambericht") ,"'","''") MySQLstatement = "INSERT INTO gastenboek (naam, email, homepage, bericht)" _ & "VALUES ('" _ & (paramnaam) & "','" _ & (paramemail) & "','" _ & (paramhomepage) & "','" _ & (parambericht) & "')" [/code:1:3dccd539f0] bij parambericht worden allen enkele ' omgezet naar " suc6
Link naar reactie
Remco292, bij de methode die de voetbalkrul (what's in a name ;)) gebruikt is het niet nodig om enkele quotes te replacen naar de database (de database layer zorgt daar zelf voor). Bij geparameteriseerde queries is dat overigens ook niet nodig. Het gaat juist om de tegenovergestelde richting. Maar de replace-functie die je noemt kan je daar dus ook voor gebruiken. Je kan de quote replacen met een &#039; voor je deze in de text input stopt. En bij terugschrijven naar de database weer de omgekeerde aktie uitvoeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...