Ga naar inhoud

php leren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net een deel vna een munual van php.net gelezen. dit was het ingewikkelste wat er was [code:1:4b3e92197f] <form action="action.php" method="POST"> Your name: <input type="text" name="name" /> Your age: <input type="text" name="age" /> <input type="submit"> </form> Hi <?php echo $_POST["name"]; ?>. You are <?php echo $_POST["age"]; ?> years old.[/code:1:4b3e92197f] Hier heb ik natuurlijk nog neit echt veel aan want ik wil een forum op mijn website maken. (een hele simpele ;-)) Weet iemand miischien een goede tutorial te vinden? en moet ik perse software installeren. Voor de voorbeelden heb ik gewoon 1st page gebrukt en deze gestes door de bestanden te uploaden naar mijn lycos pagina.
Link naar reactie
[quote:51d6da1d03="sdk"]Hier heb ik natuurlijk nog neit echt veel aan want ik wil een forum op mijn website maken. (een hele simpele ;-)) Weet iemand miischien een goede tutorial te vinden? [/quote:51d6da1d03] Tutorials kan je bijvoorbeeld vinden op [url]http://php.pagina.nl[/url], verder hebben tijdschriften als ComputerTotaal en C'T ook al menig pagina besteedt aan PHP lessen. Misschien dat je nog oude exemplaren hebt (of anders even naar de bieb). [quote:51d6da1d03="sdk"]en moet ik perse software installeren. Voor de voorbeelden heb ik gewoon 1st page gebrukt en deze gestes door de bestanden te uploaden naar mijn lycos pagina.[/quote:51d6da1d03] Is niet nodig, maar het is imho wel makkelijker om lokaal een webserver te draaien. Telkens de bestanden uploaden naar je host werkt natuurlijk, maar lokaal de bestanden aanpassen en meteen het resultaat bekijken is natuurlijk net even prettiger. En heel erg ingewikkeld hoeft het installeren van een webservertje ook niet te zijn. Als je netjes de manuals volgt dan kom je al een heel eind. En als dat teveel moeite is of als je genoegen neemt met een standaard installatie kan je ook eens kijken naar kant en klaar pakketjes als [url=http://www.firepages.com.au/phpdev4.htm]phpdev[/url]. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...