Ga naar inhoud

Dicussie??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Is het nog nuttig om je te verdiepen in het maken van Java Applets? (Ja natuurlijk voor je geestelijke verrijking, maar hier gaat het nu niet om) Ik zie de laatste tijd namelijk nog maar zelden java applets verschijnen en steeds meer flash. Natuurlijk wordt Java nog wel veel gebruikt om moeilijke (wiskundige) problemen mooi grafisch op het internet te kunnen plaatsen, dit komt omdat daarbij waarschijnlijk veel berekeningen uitgevoerd moeten worden en dat is nou eenmaal makkelijker in Java te implementeren. Daarom is de stelling: "Het is niet erg nuttig om je nog in Java applets te verdiepen." (Let op: dit is niet totaal mijn mening maar ik wil gewoon wat reacties) Groet, Marcel
Link naar reactie
[quote:959f7c73ab="Mvlstar"]Daarom is de stelling: "Het is niet erg nuttig om je nog in Java applets te verdiepen." [/quote:959f7c73ab]Mijn idee is dat het afhangt van je doel. Als je een simpele site in elkaar wilt zetten, is het waarschijnlijk niet nodig. Voor "professionele" sites denk ik dat het wel nodig is. Maar dat hangt af van wat je op de site wilt zetten.
Link naar reactie
Het hangt er een beetje van af wat je wilt bereiken. Programmeer je in Java dan kan je natuurlijk een aangepaste versie van dat programma online zetten zodat mensen het niet hoeven te downloaden. Daarnaast hangt het af van je ervaring met zowel Java als Flash, want persoonlijk kan ik nog geen letter tevoorschijnschijn toveren in Flash, maar in Java kan ik complete OO applicaties schrijven. Ik zal dus duidelijker de toevlucht zoeken tot Java (en dus ook JavaApplets) maar tegelijkertijd denk ik dat Java grafisch niet kan tippen aan de mogelijkheden van Flash... Het is dus maar net wat je kan en wat je wil. Eigenlijk wel logisch, toch? ;) :D - Basje.
Link naar reactie
[quote:f3daf26352="Captain_Kansloos"]Jawel, Flash en Java zijn zoals je het zelf al een beetje aangeeft ieder met een ander doel ontworpen. [/quote:f3daf26352] Is dit zo? Is het zo dat Flash en Java (even alleen over de toepassing op internet niet als 'normale' programmeertaal) inderdaad met een totaal ander doel ontworpen zijn? Denk je niet dat het zo is dat Java oorspronkelijk bedoeld was om de tekortkomingen van HTML op het gebied van vormgeving en interactiviteit op te lossen? En is dit ook niet de doelstelling van Flash? Ik geef onmiddelijk toe dat er voor iedere toepassing waarschijnlijk beter voor de 1 of voor de ander gekozen kan worden maar is het niet zo dat alles wat je in Java kan maken ook in Flash ander kan maken? (Even niet naar het tijdsaspect gekeken)
Link naar reactie
[quote:f8974d32c1="Mvlstar"]Is het zo dat Flash en Java (even alleen over de toepassing op internet niet als 'normale' programmeertaal) inderdaad met een totaal ander doel ontworpen zijn?[/quote:f8974d32c1]Nee, maar ze zijn ook niet voor exact hetzelfde doel geschreven. Natuurlijk zijn er overlappingen op het gebied van internet dat ze verrijken, maar naar mijn mening zijn het niet precies dezelfde gebieden. Overigens denk ik niet dat je Java compleet los kan zien van de "echte" programmeertaal, zoals je het noemt.[quote:f8974d32c1="Mvlstar"]Denk je niet dat het zo is dat Java oorspronkelijk bedoeld was om de tekortkomingen van HTML op het gebied van vormgeving en interactiviteit op te lossen? En is dit ook niet de doelstelling van Flash?[/quote:f8974d32c1]Nogmaals: ja, dat denk ik inderdaad. Maar HTML kent op meerdere fronten tekortkomingen en zowel Flash als Java nemen een aantal van die fronten binnen hun bereik. Maar Java is naar mijn mening toch voornamelijk geschreven voor het (meestal niet grafisch) verwerken en presenteren van data. Een typisch voorbeeld van een JavaApplet vind ik bijvoorbeeld een online tentamenaanmeldsysteem dat goed beveiligd moet zijn. Ik denk niet dat Flash in dat geval voor veel mensen de eerste keuze zal zijn, net zo goed grijpen mensen voor het maken van een mooie intro eerder naar Flash. Er zijn wel grijze gebieden, maar ook duidelijk gebieden waarbij de één toch de voorkeur boven de ander heeft.[quote:f8974d32c1="Bill Gates"]Ahum? Nog nooit van Java 3D gehoord? ;)[/quote:f8974d32c1]Emmm.... Nee... :( - Basje.
Link naar reactie
[quote:ff916e542a="BasHamar"]Een typisch voorbeeld van een JavaApplet vind ik bijvoorbeeld een online tentamenaanmeldsysteem dat goed beveiligd moet zijn. Ik denk niet dat Flash in dat geval voor veel mensen de eerste keuze zal zijn,[/quote:ff916e542a] Denk je niet dat je met Flash icm PHP een even goed beveiligingssysteem kunt maken? Met waarschijnlijk niet veel meer moeite? (Ervan uitgaande dat je Flash en PHP kent) En zouden dan de meeste ontwikkelaars voor de betere (correctie: makkelijkere) grafische opties van Flash kiezen? Beide oplossingen zijn natuurlijk even goed...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...