Ga naar inhoud

ASP geen huidig record


anoniem

Aanbevolen berichten

[code:1:2e9d5c0c10]<% <!--#include file="beveilig.asp"--> debiteur = Session("debiteur") %> <html> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Ingelogd!!!</title> </head> <body> <p>U bent ingelogd!!</p> <% ' Declareer de variabele voor de connectiestring (StringConnectie -> strCon) Dim strCon ' Zet de connectiestring in de variabele. accessDB = server.mappath("users.mdb") strCon = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" strCon = strCon & accessDB & ";" ' Maak een serverobject aan voor de connectie Dim objCon Set objCon = Server.CreateObject ( "ADODB.Connection" ) ' Open de verbinding met de database. Voor objCon wordt er een ' verbinding geopend met users.mdb objCon.Open strCon ' De SQL query om de gegevens uit de database te halen. 'SQL = "SELECT * FROM users WHERE debiteur =" & debiteur SQL = "SELECT * FROM users WHERE Debiteur = '" & debiteur & "'" ' ' Plaats de gegevens van de SQL Query in de recordset objRec. set objRec = objCon.execute(SQL) %> Ingelogd! <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" width="700"> <tr> <td><%= objRec.Fields("debiteur").Value %></td> <td><%= objRec.Fields("bedrijfsnaam").Value %></td>[/code:1:2e9d5c0c10] Hallo allemaal, Ik heb een beveiligingsscript dat prima werkte totdat ik op d beveiligde pagina de gegevens van de bezoeker wilde tonen. Ik krijg nu de melding dat er iets is met ADODBField BOF of EOF is waar en er geen huidig record is. Misschien kan iemand de fout in de code ontdekken? Alvast hartelijk bedankt. Sjaan
Link naar reactie
De fout geeft aan dat er geen gegevens in de geopende recordset zitten. In dit soort gevallen kan je het best even de sql query naar het scherm schrijven om te kijken wat je nu eigenlijk uitvoert op de database (mijn gok is dat de variabele [i:df5b7edbf1]debiteur[/i:df5b7edbf1] leeg is). Om dit soort foutmeldingen te voorkomen raad ik aan om[list=1:df5b7edbf1][*:df5b7edbf1]altijd [color=blue:df5b7edbf1]Option Explicit[/color:df5b7edbf1] te gebruiken [*:df5b7edbf1]altijd de inhoud van een recordset te controleren voor je hiermee verder gaat werken ([color=blue:df5b7edbf1]if not RecordSetObject.eof then ...[/color:df5b7edbf1]) [/list:o:df5b7edbf1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...