Ga naar inhoud

ASP - datum problemen met recordset


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een TV-gids gemaakt die opgebouwd wordt uit een Access2000-database. De TV-gids tabel bestaat uit 2 delen: deel 1: Wat is er op TV vandaag deel 2: wat komt er de komende weken op TV zie: [url]http://www.jachtluipaard.nl/decheetah_tv-gids_new.asp[/url] ----- deel 1. Bij deel 1 heb ik een sql-statement nodig die alleen de records uit de database haalt van vandaag. In de database is de notatie voor de data: dd-mm-jjjj In de database staan 2 records die de datum van vandaag hebben. Ik gebruik de volgende sql-statement, maar er komt niets uit de database: [code:1:a82654f221] ' Our SQL statements Vandaag = Date() Dag = Day(Vandaag) Maand = Month(Vandaag) Vandaag = Dag & "-" & Maand sql = "SELECT * FROM tblTvGids WHERE Datum = " & Vandaag & " " set Rs = con.Execute(sql) [/code:1:a82654f221] Wat doe ik verkeerd? ----- deel 2 Bij deel 2 heb ik een sql-statement nodig die alleen de records uit de database haalt van na vandaag. In de database is de notatie voor de data: dd-mm-jjjj In de database staan +10 records die de datum van na vandaag hebben. Ik gebruik de volgende sql-statement, maar de database geeft nu alle records terug: [code:1:a82654f221] Vandaag = Date() sql = "SELECT * FROM tblTvGids WHERE Datum > " & Vandaag & " " set Rs = con.Execute(sql) [/code:1:a82654f221] Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Als je je eerste query naar het scherm schrijft zal je zien waarom je niets terugkrijgt: SELECT * FROM tblTvGids WHERE Datum = 19-10 Er is natuurlijk geen enkele row die daaraan voldoet. Zoals je zelf al aangaf wordt in de access database ook het jaartal opgeslagen en deze vergeet je in je query. In Access kan je overigens gewoon VBA gebruiken, dus een commando als Date() werkt gewoon. Onderstaande queries zullen wel doen wat je wil: sql = "SELECT * FROM tblTvGids WHERE Datum = Date()" sql = "SELECT * FROM tblTvGids WHERE Datum > Date()" p.s. Datum notatie binnen een query in Access is als ik me niet vergis #dd-mm-jjjj# of 'dd-mm-jjjj'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...