Ga naar inhoud

[PHP/HTML] Automatisch uploaden...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, Is het mogelijk om automatisch een bestand te uploaden waarvan ergens in de code staat waar het bestand zich bevindt ? Ik heb nl een script geschreven die een tekstbestand in een database moet zetten. Nu is het alleen (nog) zo dat je eerst het bestand moet zoeken op de lokale harde schijf (via <input type=file ...> ). Dit tekstbestand staat altijd op dezelfde locatie, dus vind ik het een beetje overbodig om elke keer weer op "bladeren" te drukken om het bestand op te zoeken... Niet dat ik lui ben hoor :wink: , maar is het mogelijk om dus bv met 1 druk op de knop het tekstbestand te uploaden en van daaruit de rest van het script uit te voeren ? Thanx....
Link naar reactie
Via standaard html functionaliteit is dat niet mogelijk. En dat is maar goed ook imho. Wat je kan proberen is gebruik maken van ActiveX i.c.m. client-side vbscript (IE only). Of misschien dat je met een java-applet ook het e.e.a. kan doen. Voor al deze technieken zal hoogstwaarschijnlijk in de browser wel de security wat lager gezet moeten worden (evt. alleen voor dit script).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...