Ga naar inhoud

mailinglist met plain tekst en HTML ondersteuning.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een module te schrjiven voor [url]http://www.drupal.org[/url] en ik zit nogal met n probleem. Ik heb weinig ervaring met PHP, (ben wel n vrij snelle leerling schijnt) maar met deze module wil ik gebruikers laten kiezen of ze de e-mail (vanaf de mailinglist) willen ontvangen in HTML of plain tekst. Hoe ik plain tekst kan verzenden is niet zo'n groot probleem, maar hoe ik in hemelsnaam op HTML gebaseedre e-mails kan sturen is me totaal niet duidelijk! Weet iemand een aantal goede sites waar ik hier meer over kan vinden? (Liefst nederlands); Of hebben we hier toevallig echte hardcore php-programmeurs in ons midden, die mij verder kunnen/willen helpen? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
Bedankt voor deze links! Ze zijn erg verhelderend. Enig idee hoe ik nu een kant-en-klare HTML pagina zou kunnen versturen als zijnde bv. de nieuwsbrief die ik naar mijn gebruikers zou willen sturen? Ik heb nu de volgende zeer simpele code: [code:1:e44766464c] <?php //Toevoegen Van: header $mail_property = "From: Adres@Mijn-Website.nl\r\n"; //Specificeer MIME versie $mail_property .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; //unieke grens $boundary = uniqid("HTMLDEMO"); //E-mail client vertellen wat de mail bevat//alternatieve versie's $mail_property .= "Content-Type: multipart/alternative" . "; boundary = $boundary\r\n\r\n"; //Bericht voor mensen met een 'Ikke-geen-MIME-begrijpen' email client $mail_property .= "This is a MIME encoded message.\r\n\r\n"; //Plain text versie van de mail $mail_property .= "--$boundary\r\n" . "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1\r\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $mail_property .= chunk_split(base64_encode("Dit is de plain tekst versie!")); //HTML versie van de mail $mail_property .= "--$boundary\r\n" . "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $body .= "Dit is de <b>HTML</b> versie!<br>"; $mail_property .= chunk_split(base64_encode($body)); //Verzenden van bericht... mail("Ontvanger@Zijn-Domein.nl", "Een HTML mailtje", "", $mail_property); ?> [/code:1:e44766464c] En ik heb weleens ergens gelezen/gezien dat het gebruik van HTML binnen e-mails beperkt is. (Ik denk t niet, want hoe doet de rest van de wereld dat dan? Maar toch...) klopt dat? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Wil je een kant en klaar script moet je gewoon eens op hotscripts gaan neuzen. Wil je php leren moet je op deze manier doorgaan... Ik verstuur ook nieuwsbrieven en ik vertrouw niet op html email. (ik ontvang het zelf ook niet). In hoeverre het beperkt is? Er zijn in OE een aantal gaten gedicht die met html/script/activeX te maken hadden. Wil je gewoon andere kleurtjes, tabelletje en plaatje doen is er geen probleem... t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...