Ga naar inhoud

.Net de flop van de eeuw


anoniem

Aanbevolen berichten

Bestaat .Net nu al of is het al geflopt. Want het is natuurlijk triest wat Microsoft de laatste paar jaren gedaan heeft. En dan heb ik het vooral over het briljante jat werk van Microsoft. (zoals met .Net, kijk maar naar J2EE of Corba). Maar ik zie allemaal berichtjes op dit forum dat gaat over dat mensen .Net al gebruiken. Maar als ik het nieuws een beetje volg van .Net dan staat dat project nu in de ijskast. Dus mijn vraag is, wat is .Net nu eigenlijk en bestaat het al?
Link naar reactie
[quote:9e3011ca06="dejongste"]Bestaat .Net nu al of is het al geflopt. Want het is natuurlijk triest wat Microsoft de laatste paar jaren gedaan heeft. En dan heb ik het vooral over het briljante jat werk van Microsoft. (zoals met .Net, kijk maar naar J2EE of Corba). Maar ik zie allemaal berichtjes op dit forum dat gaat over dat mensen .Net al gebruiken. Maar als ik het nieuws een beetje volg van .Net dan staat dat project nu in de ijskast. Dus mijn vraag is, wat is .Net nu eigenlijk en bestaat het al?[/quote:9e3011ca06] .NET is springlevend en is absoluut niet geflopt. Kijk maar eens op www.gotdotnet.com .. En trouwens, wat bedoel je ermee dat het gejat zou zijn?
Link naar reactie
[quote:58e79e8d31="dejongste"]Bestaat .Net nu al of is het al geflopt.[/quote:58e79e8d31] [color=darkred:58e79e8d31]je geeft aan dat je geen kennis van zaken hebt...[/color:58e79e8d31] [quote:58e79e8d31="dejongste"]Want het is natuurlijk triest wat Microsoft de laatste paar jaren gedaan heeft. En dan heb ik het vooral over het briljante jat werk van Microsoft. (zoals met .Net, kijk maar naar J2EE of Corba). Maar ik zie allemaal berichtjes op dit forum dat gaat over dat mensen .Net al gebruiken. Maar als ik het nieuws een beetje volg van .Net dan staat dat project nu in de ijskast. [/quote:58e79e8d31] [color=darkred:58e79e8d31]... en toch kom je met allerlei wilde conclusies ...[/color:58e79e8d31] [quote:58e79e8d31="dejongste"]Dus mijn vraag is, wat is .Net nu eigenlijk en bestaat het al?[/quote:58e79e8d31] [color=darkred:58e79e8d31]... en nogmaals geef je te kennen dat je eigenlijk niet weet waar je over praat. Als ik je een advies mag geven: zoek eens wat informatie bij elkaar op internet en vorm zelf een mening voor je hier allerlei anti-MS onzin komt spuien.[/color:58e79e8d31]
Link naar reactie
Ik heb helemaal niks tegen Microsoft, bijvoorbeeld de producten die ze gemaakt hebben zijn zeker ook wel briljant (bijvoorbeeld MS SQL server) Wat ik minder positief vind van Microsoft is hun gesloten bedrijfsvoering. Ze doen nogal geheimzinnig over bepaalde programma's, zodat je als gebruiker al vrij snel achterdochtig wordt. Vooral als het gaat om je NAW gegevens en dat Microsoft die op allerlei manieren binnen wil hebben (Passport). [quote:91b9d2b285="Joost Huizinga"]En trouwens, wat bedoel je ermee dat het gejat zou zijn?[/quote:91b9d2b285] dat is best grappig, je had het ervoor over de link van gotdotnet.com dat idee is bijvoorbeeld ook gejat van [url]http://www.sourceforge.net[/url]. Waarom ik het woord gejat gebruikte is dat het idee van gedistribueerd programmeren zoals corba al ontzettend oud is. En wat er dan ontzettend bij mij gaat jeuken is dat Microsoft zegt dat 'dot net' iets nieuws is en dat Microsoft dat briljante idee heeft bedacht. Het enige wat Microsoft doet is eerst kijken wat de mensen tof vinden, daarna springen ze met ontzettend veel geld in dat idee en zorgen dat ze binnen een aantal jaren dat zelfde product hebben alleen dan beter. Tegen de rest wil ik alleen zeggen dat ik geen zin in het spelletje voor of tegen Microsoft. Ik wilde alleen weten of 'dot net' nu echt al bestaat. Want ik hoorde geruchten op tweakers.net dat Microsoft 2 van de 6 afdelingen op dit moment stil hadden gelegd van 'dot net'. Wat zeker niet positief klonk. Vandaar ook die stelling .Net de flop van de eeuw. Verder heb ik nog wat vragen voor jullie? Wie werkt er al met "ASP dot net" en zo ja, klopt het dat ASP kijkt welke browser of welk display formaat de client gebruikt en weet jij hoe die dat doet? Draait de dot Net server al? Is dot Net veilig? Dat was het zo'n beetje. o ja Bill Gates, Java is absoluut niet slecht en heeft zeker niks van C gejat maar om hier verder op in te gaan moet je maar een nieuwe threat openen.
Link naar reactie
[quote:a5db06c12a="dejongste"] Verder heb ik nog wat vragen voor jullie? Draait de dot Net server al?[/quote:a5db06c12a] Als eerste ben ik het helemaal niet met je eens, want als je zo gaat kijken is eigenlijk vrijwel alles gejat. Maar goed. Ik neem aan dat je de Windows.NET Server bedoelt? Zover ik weet is die nog in bèta-staat. [quote:a5db06c12a="dejongste"]o ja Bill Gates, Java is absoluut niet slecht en heeft zeker niks van C gejat maar om hier verder op in te gaan moet je maar een nieuwe threat openen.[/quote:a5db06c12a] euh.. Ik vind de java-syntax anders aardig op die van C lijken :roll:..
Link naar reactie
[quote:2aa4aed5ce="dejongste"]Wat ik minder positief vind van Microsoft is hun gesloten bedrijfsvoering. Ze doen nogal geheimzinnig over bepaalde programma's, zodat je als gebruiker al vrij snel achterdochtig wordt. Vooral als het gaat om je NAW gegevens en dat Microsoft die op allerlei manieren binnen wil hebben (Passport).[/quote:2aa4aed5ce]Wat is er mis met een gesloten bedrijfsvoering? Je gaat je achterliggende ideeën toch niet op straat gooien als bedrijf? En wat het passport betreft: wie is er zo dom om die gegevens zo maar aan Microsoft te geven? De gebruiker... [quote:2aa4aed5ce="dejongste"]Wie werkt er al met "ASP dot net" en zo ja, klopt het dat ASP kijkt welke browser of welk display formaat de client gebruikt en weet jij hoe die dat doet?[/quote:2aa4aed5ce]1) Ik 2) Ja dat klopt. 3) Gewoon de headers bekijken die iedere browser meestuurt naar de webserver. Is erg simpel... [quote:2aa4aed5ce="dejongste"]Draait de dot Net server al?[/quote:2aa4aed5ce]Nee, deze is nu de laatste beta status (de zogenaamde release candidate). Maar dat maakt verder niet zoveel uit, .NET draait net zo goed op Windows 2000 Server... [quote:2aa4aed5ce="dejongste"]Is dot Net veilig?[/quote:2aa4aed5ce]Veiligheid is altijd iets wat je zelf in de hand hebt. Je kan het dus zo veilig en onveilig maken als je zelf wilt. [quote:2aa4aed5ce="dejongste"]o ja Bill Gates, Java is absoluut niet slecht en heeft zeker niks van C gejat maar om hier verder op in te gaan moet je maar een nieuwe threat openen.[/quote:2aa4aed5ce]Geen enkele taal is uniek. Java heeft enorm veel van de syntax van C/C++ geleend, maar ik vind daar persoonlijk niets mis aan. Net zoals C# onwijs op Java lijkt: alleen maar makkelijk met overstappen (als je dat zou willen). [edit] Kleine toevoeging: zelf ben ik van orgine Java developer en Java heeft nog steeds mijn voorkeur, laat dat duidelijk zijn ;) Maar als ik meer geld kan verdienen met .NET, bedenk ik mij geen twee keer... [/edit]
Link naar reactie
[off topic] [quote:83547df05e="Bill Gates"][edit] Kleine toevoeging: zelf ben ik van orgine Java developer en Java heeft nog steeds mijn voorkeur, laat dat duidelijk zijn ;) Maar als ik meer geld kan verdienen met .NET, bedenk ik mij geen twee keer... [/edit][/quote:83547df05e] Hee Bill, programmeer jij ook in C#? :D [/off topic]
Link naar reactie
[quote:57681fba36="Bill Gates"][edit] Kleine toevoeging: zelf ben ik van orgine Java developer en Java heeft nog steeds mijn voorkeur, laat dat duidelijk zijn icon_wink.gif Maar als ik meer geld kan verdienen met .NET, bedenk ik mij geen twee keer... [/edit][/quote:57681fba36] Aaahh ook een Java developer. Heb je al eens gekeken naar Sun J2EE en wat vind jij het grote verschil tussen .Net en J2EE? Ik ben al een tijdje bezig met J2EE en moet ook i.v.m. bedrijfs interesse me wat bezig gaan houden met 'dot net' heb al een paar lezingen van Microsoft gehad over 'dot net'. En vind het op dit moment nog erg veel lijken op J2EE maar misschien denk jij daar anders over. En inderdaad als er geld in te verdienen is moet ik misschien ook wel overstappen maar ik probeer het liever eerst op een andere manier.
Link naar reactie
'k was nog vergeten hier op te reageren. [quote:e4f4ed0ba1="Bill Gates"]Geen enkele taal is uniek. Java heeft enorm veel van de syntax van C/C++ geleend, maar ik vind daar persoonlijk niets mis aan. Net zoals C# onwijs op Java lijkt: alleen maar makkelijk met overstappen (als je dat zou willen).[/quote:e4f4ed0ba1] Ik heb het dan ook niet over de syntax maar meer over het principe (de laag daaronder) die niks van C heeft. Want je moet toch wel toegeven dat de virtuele machine van Java best wel briljant is. Oke ik moet toe geven 'dot net' heeft ook wel een briljant onderdeel, dat je kan bepalen met welke taal je 'dot net' applicaties wilt maken. Dat scheelt mooi weer tijd in vervelende cursussen en inlees werk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...