Ga naar inhoud

vergelijken van meerdere waarden uit verschillende tabellen


Aanbevolen berichten

Ik wil graag dat tijdens het ophalen van de gegevens uit een tabel ook een vergelijking wordt gemaakt met gegevens uit een andere tabel, indien er overeenkomstige gegevens voorkomen, moeten deze roodgekleurd op het scherm weergegeven worden. Dus als auto1 uit de tabel auto ook in de tabel onderhoud staat, moet auto1 rood worden gekleurd. Ik heb alleen geen idee hoe. :roll: Wie kan mij helpen??? :cry:
Link naar reactie
disclaimer: of onderstaande toepasbaar is, is natuurlijk afhankelijk van je datamodel. Ik ga effe uit van een FK relatie tussen auto en onderhoud op een auto_id. Als je alle auto's wil tonen en alleen degene die ook in onderhoud voorkomen een ander kleurtje wil geven kan je een [url=http://www.mysql.com/doc/en/JOIN.html]OUTER JOIN[/url] uitvoeren op beide tabellen. Indien je een NULL value terug krijgt komt de auto dus niet voor in onderhoud, indien je een andere value terug krijgt dan kan je de waarde in een ander kleurtje printen. pseudocode: [code:1:aba63f3ac5] SQL = SELECT auto_uit_autotabel, auto_uit_onderhoudtabel FROM autotabel LEFT OUTER JOIN onderhoudtabel ON autotabel.id = onderhoudtabel.fk_id IF auto_uit_onderhoudtabel = NULL print zwart ELSE print rood [/code:1:aba63f3ac5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...