Ga naar inhoud

PHP: Naam/adres webpagina opvragen


Aanbevolen berichten

Bedankt Gerben, Ze geven allemaal goede info en voor mijn doel is $REQUEST_URI perfect. Heb je trouwens enig idee waar ik een overzicht kan vinden hoe de verschillende HTML-elementen aan te spreken? Ik heb de Manual van php.net, maar daarin kan ik het niet vinden en ook in mijn boek (Het Boek/PHP4) niet. Er staat wel het een en ander over DOM, maar dan in relatie tot XML. Of is het misschien beter dit soort zaken via JavaScript te regelen. Ik neem aan dat dat in ieder geval sneller is, maar dan wordt de code een stuk ingewikkelder en lastiger te onderhouden. Want PHP moet ik so-wie-so gebruiken. Dus dan krijg je HTML, PHP en JavaScript door elkaar. En dan werk ik ook nog het liefst met externe script- en style-bestanden.
Link naar reactie
Dan heb ik nog een andere vraag, gerelaterd aan client-/server-based scripting: Stel: via include() in de header laad ik een bestand waarin een aantal variabelen en hun waarden zijn gedefinieerd. En verderop in de pagina op een aantal verschillende plaatsen roep ik die variabelen, stuk voor stuk en elk op hun eigen plek binnen hun eigen <php ... ?>-tags, aan met print() of echo(). Zijn de waarden van die verschillende variabelen dan al vanaf het includen vanuit de header allemaal op de client aanwezig of worden ze stuk voor stuk bij elke aanroep alsnog van de server opgehaald.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...