Ga naar inhoud

[PHP] Raar altijd voorkomende fout


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn PHP dingen geinstalleerd. Ik heb een boek gekocht over PHP en daar zitten ook voorbeelden in. Alleen als ik mijn eigen scripts test bijvoorbeeld een gastenboek krijg ik steeds de foutmelding van undifined variable in line ... Dit gebeurd ook met de scripts die ik bij het boek krijg. Hoe kan ik dit oplossen. Of KAN ik dit oplossen. Of heb ik iets stoms over het hoofd gezien?
Link naar reactie
Het boek is PHP4 Zonder Stress. De script is een gastenboek. De gastenboek script komt uit de Computer Totaal juli/augustus 2001. Hier is de Script van gastenboek.html <html> <head> </head> <body> <form method="GET" action="voegreactietoe.php"> Voer hier uw naam in: <INPUT TYPE=TEXT NAME="naam"><BR> Voer hier uw E-mail adres in: <INPUT TYPE=TEXT NAME="email"><BR> Voer hier uw reactie in: <INPUT TYPE=TEXTAREA NAME="reactie"<BR> <INPUT TYPE=submit VALUE=verzenden NAME=submit> </form> </body> </html> Hier is de sript van voegreactietoe.php <html> <head> </head> <body> <?PHP $uitvoerbestand = "reacties.html"; $bestandsindex = fopen($uitvoerbestand, "a"); fwrite($bestandsindex, "Een reactie van: $naam ($email) : <BR> "); fwrite($bestandsindex, $reactie); fclose($bestandsindex); ?> </body> </html> En het wordt geschreven naar reacties.html waar zich geen scripts bevinden. De reacties worden aan het einde van het document toegevoegd: <html> <head> </head> <body> </body> </html>Hier staan de reacties!!! Hoe kan ik ervoor zorgen dat het tussen de body tags komt?
Link naar reactie
Dit is de foutmelding: Notice: Undefined variable: naam in d:\program files\apache group\apache\htdocs\voegreactietoe.php on line 10 Notice: Undefined variable: email in d:\program files\apache group\apache\htdocs\voegreactietoe.php on line 10 Notice: Undefined variable: reactie in d:\program files\apache group\apache\htdocs\voegreactietoe.php on line 11
Link naar reactie
Ben geen echte PHP-freak, maar heeft dit niet iets te maken met het doorgeven van variabelen wat standaard uit staat in de nieuwe PHP-versies? Probeer het eens met: [code:1:39886c9fab]fwrite($bestandsindex, "Een reactie van: $_GET[naam] ($_GET[email]) : <BR> "); fwrite($bestandsindex, $_GET[reactie]); [/code:1:39886c9fab]
Link naar reactie
[quote:362757be24="Stoofie"]Ben geen echte PHP-freak, maar heeft dit niet iets te maken met het doorgeven van variabelen wat standaard uit staat in de nieuwe PHP-versies? Probeer het eens met: [code:1:362757be24]fwrite($bestandsindex, "Een reactie van: $_GET[naam] ($_GET[email]) : <BR> "); fwrite($bestandsindex, $_GET[reactie]); [/code:1:362757be24][/quote:362757be24] Er is inderdaad in de versie 4 release van php e.e.a. gewijzigd in de doorgifte van variabelen uit bijv. forms ([url=http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php]meer info[/url]) kleine aanvulling: gebruik quotes om je array index $_GET['naam'] ([url=http://www.php.net/manual/en/language.types.array.php#language.types.array.donts]meer info[/url])
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...