Ga naar inhoud

ubb systeem


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb op mijn site een ubb systeem, maar nu heb ik een vraag als iemand weet hoe je het zo kan maken als hier. Dus als je de tekst selecteerd en dan op [b:9dce43e475]B[/b:9dce43e475] klikt, komt het tussen [ b ] tags te staan. Dit heb ik nu gemaakt. [code:1:9dce43e475]<script> function ubb(ubb) { document.formulier.bericht.value += ""+ubb; document.formulier.bericht.focus(); } </script> <a href="javascript:ubb('[email][/email]')">email</a>[/code:1:9dce43e475] Kan iemand mij verder helpen?? alvast bedankt.
Link naar reactie
Je kan beter de functie ubb twee variabelen meegeven, nl. de openings- en sluitingstag. Vervolgens kun je dan[code:1:0965c9f4aa]document.formulier.bericht.value += ""+ubb;[/code:1:0965c9f4aa]vervangen door[code:1:0965c9f4aa]document.formulier.bericht.value = ubbBegin+document.formulier.bericht.value+ubbEind; [/code:1:0965c9f4aa]of iets dergelijks, afhankelijk van hoe je de parameters noemt. En natuurlijk moet je de parameters dan ook in de aanroep van de functie goed declareren. - Basje.
Link naar reactie
het lukt me echt niet..... :( ik heb er nu dit van gebakken. Maar nu vervangt die alles in het veld 'bericht' [code:1:041d295f0a]<script> function ubb (ubbBegin, ubbEind) { document.formulier.bericht.value = ubbBegin+document.formulier.bericht.value+ubbEind; } </script> <form method="post" name="formulier"> <b><a href="javascript:ubb('[b]', '[/b]')">Bold</a></b><br> <textarea name="bericht" cols="70" rows="10"></textarea> </form>[/code:1:041d295f0a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...