Ga naar inhoud

[PHP] Eigen HTTP-fouten genereren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn website pagina's die een HTTP-fout opvangen, zoals een error 404. Dit doe ik simpelweg door in mijn.htacces het volgende in te vullen:[code:1:a71c0dcac7]ErrorDocument 400 /***/error.php?error=400[/code:1:a71c0dcac7]Nu wil ik ook eigen HTTP-fouten genereren om op die manier alle fouten - dus ook diegenen die niet standaard in HTTP zijn gedeclareerd - op te kunnen vangen met één bestand, in dit geval error.php. Deze maakt op zijn beurt weer een mooi overzicht voor mij van welke foutmelding hoevaak is geweest. Tot zover geen probleem. Maar kan ik zomaar in PHP een andere foutcode genereren zonder dat dat problemen oplevert? En wat moet ik dan invullen? In PHP 4+ zou ik dus het volgende doen om een standaard fout te maken:[code:1:a71c0dcac7]<?php header("HTTP/1.0 404 Not Found"); ?>[/code:1:a71c0dcac7]Kan ik die 404 vervangen door iets van mijzelf? En welke tekst zet ik daar dan achter? Kan ik elk willekeurig getal invullen (behalve 400/401/402/403/404/500) of zijn er speciaal getallen toegewezen voor eigen gebruik? Iedereen die de bovenstaande vragen of een gedeelte ervan kan beantwoorden: alvast bedankt. - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...