Ga naar inhoud

iframe probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een menu gemaakt met <div> layers. Als het menu uitklapt gaat het menu over een iframe heen. In Windows XP gaat het allemaal goed. In Windows ME ook. Alleen in windows98 (IE 5.0) en waarschijnlijk ook in Windows 95 verdwijnt het menu achter het iframe. Ik heb van alles geprobeerd met z-index en zo. Ik krijg het niet voor elkaar. Om de boel comaptible te houden moet dit echter wel werken.[/url]
Link naar reactie
Ok is duidelijk. Ik zal even uitleggen waarom je oplossing niet kan.Het iframe staat in een cel van een tabel. Iframe gebruik ik omdat de iframe cel steeds vervangen wordt met inhoud door een knop in het menu, er wordt een andere htm geladen. De cellen zijn gescheiden met een cellspacing van 10. Dit is om een mooi effect van de achtergrond te krijgen. De achtergrond zie je dus tussen de cellen in. Het menu staat in een cel en als het menu uitklapt overlapt het een stukje spacing tussen 2 cellen en gaat vervolgens over de iframe heen. Een URL is er nog niet, hij staat niet online. Waarom werkt dit in Windows XP en ME wel helemaal goed? Er moet een verschil tussen IE 5.0 en 5.5/6.0 zitten, maar welke.
Link naar reactie
Ik heb iets gevonden. Het probleem is dat iframe overlaps pas ondersteund worden vanaf IE 5.5. En dat klopt, dat is Windows ME. Een nieuwe layer kan in IE 5.0 dus nooit over een iframe heen. Vanaf IE 5.5 kun je met z-index een stack opbouwen hiervoor. Om de website af te kunnen maken moet ik een andere oplossing zien te vinden. Is het mogelijk om gewone frames te gebruiken met een bepaalde framespacing zodanig dat de ruimte tussen de frames opgevuld wordt met een image????!? Ik wil de verschillende onderdelen op de website als het ware laten zweven.
Link naar reactie
Ik denk het niet. Kijk, het gaat erom dat de hele website in een tabel staat. In een van die cellen staat het menu. Door op een menuoptie te klikken moet een nieuw html bestand geladen worden in de juiste cel. Dit is wat ik probeer. Het opnieuw inladen van een html bestand in een tabel. Met een iframe werkt dit wel. Het gevolg is dat de rest van de website mooi blijft staan terwijl in de juiste cel een andere bladzijde geplaatst wordt. De site wordt te uitgebreid om alles in een span te zetten. Het moeten allemaal losse bestanden zijn.
Link naar reactie
Ik ga het menu proberen ook in een iframe te zetten. Dat is een goeie. Als het werkt moet ik alleen nog denken aan de cross-browser aanpassingen. Ik heb trouwens de nieuwste netscape staan (7.0) maar kreeg hier het iframe niet te zien. Zou moeten werken vanaf 6.0. Iemand ervaringen hiermee. Ik ga het menu aanpassen, ik houd jullie op de hoogte
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...