Ga naar inhoud

[PHP] File includen of MySQL gebruiken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuwe site maken die ik in meerdere talen beschikbaar wil maken. Dit kan ik op twee manieren doen: 1) Ik maak voor elke taal een apart bestand waarin ik variabelen declareer waarin ik de vertaling zet van (een gedeelte van) de website. Dit bestand is al gauw meer dan 30 kB groot en zal elke keer dat een nieuwe pagina gegenereerd wordt "ge-include" moeten worden om de variabelen te laden. 2) Ik zet een groot aantal variabelen - die verder in principe hetzelfde zijn als in zo'n bestand - in een MySQL database en voor elke pagina die gegenereerd wordt laad ik de variabelen via een simpele query. Nou is mijn vraag: wat is sneller en wat is minder intensief voor de server? Waarschijnlijk is voor beide vragen het antwoord hetzelfde, maar aangezien ik dat niet zeker wist stel ik ze dus maar samen. Alvast bedankt voor alle hulp die komen gaat (?), - Basje.
Link naar reactie
Is het niet een mogelijkheid, dat je werkt met DEFINE Als je alles op de juist manier toepas kun je hele kleine tekstbestanden maken. Per pagina kun je dan ook de tekst snel aanpassen. Ik gebruik dat ook op mijn website, en de snelheid lijd er niks onder. Het nadeel van alles uit een DB halen is dat als die server plat gaat, je een leeg scherm te zien krijg.
Link naar reactie
[quote:87f8ed6793="arjenv"]Is het niet een mogelijkheid, dat je werkt met DEFINE[/quote:87f8ed6793]Ik heb even [url=http://www.php.net/define]de tutorial van define op PHP.net[/url] doorgelezen, maar helaas kan ik daar geen arrays mee maken. Dat wil ik echter wel omdat ik anders met een enorme hoeveelheid losse constanten zit, daarnaast vind ik arrays een mooiere manier van programmeren in situaties als deze. En dan over die database: (bijna) mijn complete site staat in een database, dus het risico dat er niets op iemands beeldscherm verschijnt loop ik al. Ik betaal voor de hosting, dus eigenlijk ga ik er vanuit dat dit praktisch nooit voorkomt. - Basje.
Link naar reactie
Iedereen hartelijk dank voor hun reactie. Ik ga het doen m.b.v. de MySQL database, maar als iemand nog suggesties of überhaupt wat toe te voegen heeft aan het voorgaande, dan is dit altijd welkom. Jullie kunnen waarschijnlijk tegen het einde van dit jaar een sitecheck verwachten, eentje waarbij jullie (hopelijk) je vingers zullen aflikken, maar dat zien jullie tegen die tijd wel weer. Nogmaals iedereen bedankt. :D 8) - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...