Ga naar inhoud

[JS] Formulierwaarde opzoeken op een andere pagina


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een formulier met een tekstvak. De waarde van dit tekstvak kun je opzoeken door op de knop 'Opzoeken...' te klikken. Er opent dan een nieuw venster met te kiezen waarden. Door op deze waarde te klikken sluit het venster en wordt de waarde in het tekstvak ingevoerd. Met PHP lukt dit niet (server-side), dus wil ik dit met JavaScript doen. Ik heb gezocht op internet maar kan alleen iets in die richting vinden als een 'remote control' (pagina veranderen van het eerste venster, door tweede geopende venster), maar ik kan niet vinden hoe je een tekstvak aanpast in het eerste venster. Dit is de code van mijn poging: MAIN.HTM [quote:e78d6e8db1]<html> <head> <script><!-- function remote(url){ win2=window.open(url,"","width=150,height=350,scrollbars") win2.creator=self } //--> </script> </head> <body> <form name="form1"> <input type="text" name="text1"> <input type="button" value="opzoeken..." onClick="remote('remote.htm')"> <input type="submit" value="submit" name="submit"> </form> </body> </html>[/quote:e78d6e8db1] REMOTE.HTM [quote:e78d6e8db1]<html> <head> <title>Remote Control</title> <script><!-- function remote2(url){ window.opener.location=url } //--> </script> </head> <body> <p><a href="javascript:remote2('tekst1')">test1</a></p> <p><a href="javascript:remote2('tekst2')">test2</a></p> </body> </html>[/quote:e78d6e8db1] Weet iemand hoe ik de functie moet aanpassen of mij een gooi in de goede richting geven? Ik dacht zelf iets van 'document.form1.text1=url' ofzo, maar dit schijnt niet te werken... :cry:
Link naar reactie
Dat is wat ik zocht :D . Het werkt pefect. Hartelijk dank. Hebben jullie toevallig een link waar al die objecten, eigenschappen en methodes opgesomd zijn, zodat ik dit soort problemen in de toekomst zelf kan oplossen en jullie niet meer lastig hoef te vallen :wink: ? Ik heb dit proberen te zoeken op internet maar kan dan alleen scripts en tutorials (zonder de lijst van objecten\eigenschappen\methodes) vinden.
Link naar reactie
[quote:17586d4717="Remytje"]Hebben jullie toevallig een link waar al die objecten, eigenschappen en methodes opgesomd zijn, zodat ik dit soort problemen in de toekomst zelf kan oplossen en jullie niet meer lastig hoef te vallen :wink: ? [/quote:17586d4717] [url=http://www.devguru.com]DevGuru[/url] [url=http://developer.netscape.com/docs/manuals/index.html?content=javascript.html]DevEdge (netscape docs)[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...