Ga naar inhoud

actionscript "bounce"


anoniem

Aanbevolen berichten

Een leuke vraag, ik ben wel een beetje thuis in flash maar wiskundig nog niet echt super. Ik wil eigenlijk via een stukje actionscript een stuk tekst als roll over laten schudden/zoomen. De bedoeling is dat de tekst een stukje naar voren springt en als een stuk elastiek weer terug springt. naar achter en terug naar voren todat deze tot stilstand komt, hij moet dus inzoomen uitzoemen en dan al zoomend weer op zijn plek terug komen. Ik heb zoal op internet gezocht naar tutorals of flatjes maar ik kan nergens iets goeds vinden. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? alvast bedankt! Groeten Eric
Link naar reactie
gelukkig kun je flash op 2 manieren te werk gaan. Met animaties of met actionscript. Je zult de tekst moeten opbouwen uit movieclips, voor elke letter 1. Maak een movieclip, met daarin het tekstvak, en een button. Maak de animatie zoals je die bij een rollover zou willen uitvoeren, gewoon met motion tweens. Nu 'maak' je met actionscript de tekst door het tekstvak dynamisch te vullen met een letter en deze zoveel als er karakters zijn in je tekst te dupliceren. Uiteraard is dat wel een processorintensief, dus ik zou de lengte van de tekst waarbij je het wil toepassen wel beperkt houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...