Ga naar inhoud

beginner php


anoniem

Aanbevolen berichten

het is misschien een domme vraag maar ik zit er al een tijdje op te zoeken. Tot nu toe heb ik altijd mijn sites gemaakt in frontpage maar het wordt tijd dat ik eens overschakel op iets beters, PHP, ik heb een server die php 4 ondersteunt, maar ik weet niet in welk programma ik php pagina's maak of hoe ik daar gewoonweg van 0 moet aan beginnen... thanks.... Maarten [url]http://users.scoutnet.be/donbosco[/url]
Link naar reactie
Als je php wil leren: 1. Koop eerst een goed en duidelijk boek, bijv. de PHP Bible(ook NL versie). 2. Lees dit boek eerst eens door en maak de scripts die ze in het boek maken zelf ook eens. 3. Als je de basis van php snapt ga je naar een goede php site(bijv. phpfreakz.nl) en download je een sript dat je wel interessant lijkt. Dan begin je natuurlijk niet met een gastenboek met alle functies die je kan verzinnen, maar met het allersimpelste dat er is. Bekijk dan de code van dit script en probeer stap voor stap te snappen wat er gebeurt. Als je iets niet snapt zoek je het op in je boek. 4. Na een tijdje snap je steeds snelller wat er in elk script gebeurt en kun je het script makkelijk zelf aanpassen naar jouw wensen. Nog later ga je het gewoon zelf schrijven! Dit is de manier waarop ik PHP heb geleerd. Al ben ik er nog lang niet, ik heb zelf toch al erg veel geleerd. Begonnen met tekstbestandjes om data in op te slaan en nu bezig met databases. Er zijn nu veel mensen die snel alles willen leren over html, flash en php lijkt ze ook wel handig. Maar je moet gewoon je tijd er voor nemen, dan leer je het wel. suc6! ::greetz:: Obi
Link naar reactie
ik neem toch aan dat je html goed kent, anders ga je niet aan php beginnen :-? . Zo denk ik erover dan... En of je nou een boek nodig hebt of niet, dat is maar net wat je het handigste lijkt. Zo van je monitor vind ik het gewoon niet handig lezen en neem je het minder snel op. Een boek leest makkelijker en kun je nog eens ff lezen als je niet kan slapen :wink: . En ik heb zelf ook veel in de trein gelezen onderweg naar school... ::greetz:: Obi
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wanneer je een goed boek hebt dan gaat het allemaal veel sneller. Ik begon met Visual basic vanuit een boek, ik snap nogsteeds niet hoe ik dat toen zo snel heb kunnen leren. Met PHP begon ik vanaf sites als phpfreakz.nl. Het zijn op die sites allemaal aparte kleine tutorials. In een goed boek ga je van 0 naar waar je moet zijn, en telkens weet het boek hoever je bent. Toen ik een goed boek had over php en mysql ging het allemaal heel snel, en ik heb eindelijk het idee dat ik het een beetje kan. Daarvoor was het steeds weer tutorials lezen en scripts jatten van sites. Let wel op, ik heb ook een slechte boeken gekocht waar ik dus niets aan had. Het begon allemaal té makkelijk en toen gingen ze over naar heel moeilijk en haalden ze alles door elkaar. Gr. Rory
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...