Ga naar inhoud

[PHP] probleem met inlog script help me A.U.B.


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb 2 scripts :login en beveiligde admin menu hoe kan ik deze 2 samen voegen naar 1 met als extra dat als ik door me site surf hij checked of ik ingelogd bent en als nodig de menu weergeeft ipv steeds de login script: admin.php: <?php // Als je script werkt met deze regel bovenaan // is het een goed script error_reporting(E_ALL); // Config includen om met de MySQL databeest verbinding // te maken include("configuratie.php"); // Kijken of het formulier is gesubmit if (IsSet($HTTP_POST_VARS['submit'])) { // Kijken of de user wel een gebruikersnaam en pass heeft ingevuld if (!IsSet($HTTP_POST_VARS['password']) || !IsSet($HTTP_POST_VARS['username'])) { exit("Je moet wel een password/user combinatie invullen."); } // Het wachtwoord is gecodeerd (md5), dus gaan we kijken of deze combi van user/pass ook in de DB bestaat $CombiCheckQ = mysql_query("SELECT username,userid,email FROM leden WHERE username = '".addslashes($HTTP_POST_VARS['username'])."' AND password = '".md5($HTTP_POST_VARS['password'])."' AND actief = 1 "); // Kijken of er resultaten zijn, zoja, is de user ingelogd if (mysql_num_rows($CombiCheckQ) == 0) { exit("Een ongeldige user/pass combinatie is ingevoerd."); } // Sessie registreren $gegevens = mysql_fetch_array($CombiCheckQ); $HTTP_SESSION_VARS['username'] = $gegevens['username']; $HTTP_SESSION_VARS['userid'] = $gegevens['userid']; $HTTP_SESSION_VARS['email'] = $gegevens['email']; // Redirecten naar beveiligde_pagina.php if (headers_sent()) { echo "<script language=\"JavaScript\">"; echo "document.location='beveiligde_pagina.php'"; echo "</script>"; } else { header("location: beveiligd.php"); } // Stoppen met parsen exit(); } else { // Formulier voor inloggen laten zien echo "<form action=\"admin.php\" method=\"post\">"; echo "User: "; echo " <input name=\"username\" class=regular size=10 maxlength=10><br>"; echo "Pass: "; echo " <input name=\"password\" class=regular type=\"password\" size=10 maxlength=10><br>"; echo "<input type=\"submit\" class=regular name=\"submit\" value=\"Log in\">"; echo "</form>"; } ?> menu.php (beveiligd) <?php // Als je script werkt met deze regel bovenaan // is het een goed script error_reporting(E_ALL); // Config includen om met de MySQL databeest verbinding // te maken include("configuratie.php"); // Voorbeeld van een pagina die je kan beveiligen if (!is_logged_in()) { echo "Je bent niet ingelogd."; } else { echo "&nbsp;<b>Welkom: <font color=red>Admin</font><br><br>"; echo "&nbsp;<a href=\"nieuwsadmin.php\">Nieuws Admin</a>"; echo "&nbsp;<a href=\"banneradmin.php\">Banner Admin</a>"; echo "&nbsp;<a href=\"uitloggen.php\">Uitloggen</a><b>"; } ?> ik include namelijk op elke site (links,nieuws) in een bepaalde venster de admin.php maar na het inloggen opend hij als uitzondering: beveiligd.php met ipv admin.php -> menu.php en kan alleen via beveiligd.php de admin sites bezoeken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...