Ga naar inhoud

PHP + MySql + Flash 5 combineren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een MySQL database op de server draaien die ik benader met PHP. Dat levert tot nu toe geen problemen op. :) Maar nu wil ik een stukje in Flash 5 maken die variabelen uit een user tabel van mijn SQL database haalt. Volgens de site vam Macromedia is het mogelijk om Flash met php te combineren, maar ik kan nergens terug vinden hoe. Ook als ik via Google zoek vind ik wel enkele site's maar nergens 1 met een goede tutorial of syntax beschrijvingen. Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan? (In flash variabelen uit een database halen en gebruiken?). Zo ja, kan je me op weg helpen? Thanx Grimmie
Link naar reactie
Wel eens gedaan ja, maar het Flash gedeelte is toen gedaan door iemand anders... Het idee is percies hetzelfde als variabelen uit een textfile lezen, je zorgt er gewoon voor dat je nu een php script aanroept in plaats van een textfile. Dat script laat je dan gewoon hetzelfde formaat "uitprinten" als de gewenste syntax van die textfile (moet je maar even opzoeken hoe dat percies zit).
Link naar reactie
[i:e32153c520]zo[/i:e32153c520] ongeveer ja :) Je moet loadVariables() gebruiken en al het database werk gewoon door php laten doen. De resultaten moeten dan zo door php worden uitgeprint: // database gebeuren echo "id=" . urlescape($data['id']) . "&naam=" . urlescape($data['naam']) . "&"; // etc. handiger bij een resultaat met meerdere rijen is om XML te gebruiken. Dan moet je geen loadVariables gebruiken, maar 1 van flash zijn XML methodes en php een xml bestand laten uitprinten. Daar is veel info over te vinden. Ook over php in combinatie met flash is overigens veel te vinden, ook op het gebied van boeken. Een laatste manier die wellicht wat te ver gaat hier, maar wel heel erg interessant is, is flash remoting, waarmee je - op een heel beperkt aantal servers, zoals JRun - direct kan communiceren met coldfusion of java applicaties en vanuit flash methods binnen het externe script kan aanspreken. Ook biedt het de mogelijkheid om recordSets te ontvangen die regelrecht uit een database komen. In principe is dit de meest ideale methode, alleen komt er nogal wat bij kijken om het allemaal werkend te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...