Ga naar inhoud

Hoe vorige url in variabele steken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben bezig met het maken van een site waarbij personen een persoonelijke pagina kunnen registreren waarbij ze zulk een url krijgen als persoonlijke url: www.mydomain.com/username Natuurlijk wil ik niet voor iedere gebruiker een aparte map met gegevens maken maar wil ik alles in een database steken. Dus moet ik een scriptje maken dat de databasetabel met de naam "username" gaat toepassen op een standaard site template. Ik dacht aan een .htaccess bestandje waarbij, wanneer een submap niet bestaat er rechtstreeks overgegaan wordt op de templatepage (ErrorDocument 404). Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gegevens krijg in dit bestand van de ingetypte url en dus van hetgene er achter de / staat, wat belangrijk is voor het opvragen van de juiste gegevens? Ik hoop dat dit duidelijk is. Indien niet -> Vraag aub meer uitleg. Bedankt voor uw hulp Tom
Link naar reactie
ik weet niet of het nou echt een mooie methode is om het via het error document te doen. Het hangt er ook nogal vanaf, wat je als errordocument gaat gebruiken. Een serversidescript, of html. In het eerste geval hangt het van je scripttaal af, in het tweede kun je javascript of vbscript gebruiken, maar dan stel je dus een aantal eisen aan je gebruikers. Is het niet makkelijker om gewoon een serverside-taal te gebruiken en de desbetreffende site op te geven via een parameter in de url... ww.mydomain.com/?username
Link naar reactie
Ik wil het eigenlijk via php doen, en zou graag willen dat hetgene achter de slash versimpeld wordt tot 1 woord. Ik weet dat er variabelen in de url kunnen meegegeven worden achter het vraagteken, maar dat maakt de url voor de bezoeker té complex. Deze url zou makkelijk te onthouden en in te typen moeten zijn. Bedankt voor uw reactie Tom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...