Ga naar inhoud

CGI-script in Flash zetten


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:609ae848a6]Ik heb een vraagje over CGI. Ik heb de volgende uitleg over het CGI-script gekregen van myweb:[/b:609ae848a6] [color=blue:609ae848a6]Op je MyWeb homepage kun je een mailform cgi-script plaatsen. Na installatie kunnen bezoekers van je homepage je vanaf die plaats een e-mail sturen. Het cgi-script staat op de server van MyWeb en om het te gebruiken is het noodzakelijk de volgende html-code in te voeren: <form action="/cgi-bin/mailform/" method="post"> Als je de zender voor zijn reactie wilt bedanken, kun je dat doen door de volgende html-code in te voeren: <form action="/cgi-bin/mailform/bedankt.htm" method="post"> Standaard wordt de e-mail geadresseerd aan webmaster@subdomeinnaam.myweb.nl. Dit kun je met de volgende html-code aanpassen: <input type="hidden" name="recipient" value="formulier.hier"> Nu wordt de mail verstuurd aan formulier.hier@subdomein.myweb.nl. Als de waarde van het veld 'recipient' ongeldig is, negeert het script dat adres. De e-mail wordt dan naar het standaard adres gestuurd. In de e-mail staat dan een waarschuwing. Ook het subject(onderwerp) van de e-mail kun je aanpassen. Standaard is het subject afhankelijk van de url. Als bijvoorbeeld de url is: http://www.subdomein.myweb.nl/mijnform.htm(l) dan krijgt de e-mail als onderwerp: mailform www.subdomein.myweb.nl/mijnform.htm(l) Ook dit is aan te passen door een veld met de naam 'subject' in het formulier op te nemen. Bijvoorbeeld: <input type="text" name="subject"> Als het onderwerp ongeschikt is als subject, wordt het standaard subject gebruikt. In de e-mail staat dan een waarschuwing. Tenslotte is het mogelijk de zender te vragen zijn of haar e-mailadres in te vullen. Het ingevulde e-mailadres wordt als afzender gebruikt in de verzonden e-mail. Je kunt hiervoor de volgende html-code gebruiken: <input type="Text" size="58" maxlength="80" name="e-mail"> Let op: De spelling van de gebruikte veldnamen ('recipient', 'subject' en 'e-mail') moet gelijk zijn aan de spelling van de veldnamen in de hierboven geplaatste html-code.[/color:609ae848a6] [b:609ae848a6]Nu wil ik deze mailform in Flash plaatsen en ook daar een Loadmovie ofzo gebruiken voor de bedankpagina. Maar deze codes zijn bedoelt voor HTML. Hoe kan ik dit in Flash gebruiken?[/b:609ae848a6] Wie kan mij helpen? Groetjes Rich
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...