Ga naar inhoud

Active Directory en ASP


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van Active Directory in ASP-scripts? Ik krijg bij het uitlezen van bepaalde attributen de volgende foutmelding: "The Active Directory datatype cannot be converted to/from a native DS datatype" Als ik het script 'vertaal' naar een VB-programma gaat het wel goed. De oorzaak van deze foutmelding schijnt te zitten in bepaalde security settings van IIS, maar ik heb geen flauw idee waar het in kan zitten. Ik heb wat zitten goochelen met authenticatie-methoden maar daar word ik ook niks wijzer van. Iemand ideeën waar ik oplossingen zou kunnen vinden? Nee, Technet, de MSDN-library en de Microsoft Knowledge Base heb ik al gehad. ;)
Link naar reactie
Wel de nieuwsgroepen maar niet zo ver terug als je met deja.com kunt doen. :) Ik ben nu een stuk opgewekter omdat ik blijkbaar niet de enige ben die er geen oplossing voor kan vinden. :( ;) Het merendeel van de oplossingen (indien aanwezig) die daar staan heb ik al geprobeerd, maar er zit nog wel wat tussen wat de moeite waard is om uit te zoeken. Maar goed, als er hier nog een IIS-goeroe is...
Link naar reactie
Nou, ik heb nu ook Active Directory geinstalleerd, en er verandert helemaal niets aan de toegankelijkheid van mijn diverse ASP-websites. Dus ligt het aan IIS is mijn snelle conclusie ook. Simpel, klik IIS aan en kijk of je alles wel goed ingesteld hebt. Ik kan dat van hieruit niet zien, dus vertel maar wat je gedaan hebt, of waarvan jij denkt dat iets niet goed zit.....
Link naar reactie
Dat denk ik ook. Theoretisch zou het nog kunnen dat het probleem in AD zelft ligt, maar dan zouden m'n VB-programma's ook problemen moeten geven. Ik weet niet waar ik in IIS moet zoeken. Heb al wat uitgeprobeerd met authenticatie-methoden maar daar word ik niks wijzer van. De authenticatie-methode is nu Integrated Windows in combinatie met anonymous access. De gebruiker die bij de laatste gebruikt wordt is een IUSR_WEBSERVER. Maar ook al verander ik 'm in een administrator, dan maakt 't nog niks uit. Waar zou ik nog meer kunnen zoeken in IIS?
Link naar reactie
Je zou nog even de mappen zelf op je computer kunnen controleren. Of de mappen zélf de gebruikers wel toestaan gebruik te maken van die mappen. Ik heb bijvoorbeeld mijn databases allemaal in een map staan. Nu kan ik in IIS wel toestemming geven om een bepaalde map te benaderen, maar dat wil nog niet zeggen dat die map "het daar mee eens is" om het zo maar eens uit te drukken. Kijk in IIS geef je ten eerste de documentnaam aan die als eerste benaderd wordt, bijv: default.asp. Dan moet je in IIS aangeven wat de homedirectory is: bijvoorbeeld E:\inetpub\wwwroot\websites. Dan geef je aan: anonimous users hebben toegang. En uiteindelijk moet je de map zelf -via verkenner- openstellen voor iedere gebruiker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...