Ga naar inhoud

Download Beveiliging


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn website verschillende bestanden staan die mensen kunnen downloaden. Maar wat ik er graag zou willen bijzetten is een Login Gedeelte. Dat mensen zich eerst moeten aanmelden voordat ze iets kunnen downloaden. Is daar een of ander script voor, of een makkelijk programma. Ik snap zelf nie veel van HTML, PHP etc etc. (Heb mun site gewoon bij frontpage gemaakt) dus als iemand weet waar dit makkelijk staat uitgelegd graag! (Moeilijk mag ook btw) En het zou helemaal gaaf zijn als het ook mogelijk is dat ik dan een lijst zie of bericht krijg via mail wie zich allemaal hebben aangemeld etc. Dit zal toch niet te veel gevraagd zijn... Met vriendelijke groeten en bedankt, Helen
Link naar reactie
Of er een script is dat precies aan jouw wensen voldoet weet ik niet, maar je zou eens kunnen kijken bij bijv. [url=http://www.hotscripts.com]hotscripts.com[/url] Een simpele oplossing waar geen scripting bij van pas komt is werken met een [color=darkred:aabd116377][i:aabd116377].htaccess[/i:aabd116377][/color:aabd116377] bestand. Als je even zoekt in dit forum of op internet moet je daar voldoende info over terug kunnen vinden. Nadeel van deze methode is dat mensen zich niet (makkelijk) kunnen aanmelden en ook andere scripting gerelateerde zaken als automatisch mailtjes sturen worden dan wat moeilijker. Een andere oplossing is je bestanden in een afgeschermde dir zetten (bijv buiten de webroot) en alle bestands aanroepen via een script laten verlopen. Voorbeelden moeten wel te vinden zijn op hotscripts. Het principe van zo'n script is overigens vrij simpel: 1. evt. extra zaken zoals controle van de gebruiker, versturen van mail, etc. uitvoeren 2. lees het bestand in van het filesystem 3. schrijf de juiste content headers naar de client 4. stuur de binaire data van het bestand erachter aan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...