Ga naar inhoud

[MS SQL] Hoeveel verschillende IP's in één kolom?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf nogal slecht in SQL :( maar nu hoop ik dat iemand die hier meer van weet mij kan helpen. :D Ik heb een MS Access database met daarin een kolom met allemaal ip adressen. Veel hiervan zijn hetzelfde. Nu wil ik met SQL tellen hoeveel [b:40cbd0846c]verschillende[/b:40cbd0846c] ip adressen in de kolom staan. Zoals je weet werkt de volgende query [b:40cbd0846c]niet[/b:40cbd0846c] in MS Access: :evil: :cry: SELECT COUNT(DISTINCT IP) FROM tblLogVisitors Wil iemand een poging wagen??? :o een [u:40cbd0846c]werkende[/u:40cbd0846c] SQL query neer te zetten?
Link naar reactie
zomaar een gokje (niet getest dus) [code:1:ec37f2ae24] SELECT COUNT(*) FROM (SELECT DISTINCT ip FROM ip_numbers_table) [/code:1:ec37f2ae24] p.s. bij MS SQL denk ik niet aan Access. Met MS SQL wordt meestal MS SQL Server bedoelt (en daarbinnen wordt T-SQL gebruikt als uitbreiding op de ANSI SQL). De sql variant die in Access wordt gebruikt heet JetSQL afaik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...