Ga naar inhoud

Html gebruiken in een flashmovie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een interface gemaakt in flash hier kunnen gebruikers hun reactie geven op verschillende items de gegevens die de gebruiker invuld worden via een php/mysql script verwerkt en het resultaat wordt weer teruggegeven aan flash in een dynamisch tekst veld. Dit werkt prima zolang het tekst is. Nu wil ik graag als de gebruiker een bepaalde keuze maakt er ook een gifje meegestuurd wordt naar flash. Weet iemand misschien hier een oplossing voor? Greetzzz Eric
Link naar reactie
nee, onmogelijk. ok, niets is onmogelijk, maar het is niet 1-2-3 mogelijk. Het makkelijkst is als jij al weet welke gifjes het zijn. Dus als er maar een beperkt aantal opties zijn. Dan kun je deze gewoon alvast opnemen in flash - of, als je bang bent dat het allemaal te groot wordt, in een andere swf zetten en inladen met loadMovie(). Dan stuur je alleen de keuze van de bezoeker mee en matcht die aan het juste plaatje/swf. Zijn het nu gifjes die de bezoeker zelf inlaadt, zoals je bijvoorbeeld zou doen met usericoontjes, dan wordt het al een heel stuk lastiger. Het is niet mogelijk om gif direct in te laden. Maar je gebruikt al php en voor php bestaat er een swf module (die ik verder nog nooit gebruikt heb). Je zou dan een server moeten hebben waar die module opstaat en ik gok zo ook de gd-library, met gif ondersteuning :). Dan zou je het plaatje - als dat al kan - via die module moeten omzetten naar een swf (alsjeblieft eerst controleren of je niet al zo'n plaatje hebt gemaakt, want dit vreet serverresources). Mocht het niet mogelijk zijn om een gif om te zetten dan zal je eerst van de gif een jpg moeten maken... pfffffffff waa ik zei. Niet 1-2-3. Nog een mogelijkheid is de gebruikers het plaatje eerst zelf om te laten zetten naar een .swf met behulp van een gretis/shareware programma, zoals hier: http://www.tucows.com/mmedia/batchcon95.html bijvoorbeeld te vinden is (Gif2Swf 2.1 bijv.). Niet de meest gebruiksvriendelijke optie wellicht, maar misschien de enige mogelijkheid? Als laatste is er nog mx, dat zeker voor userinterfaces heel goed geschikt is door de veel betere formulier componenten. En daarnaast ook nog de mogelijkheid om (niet-progressieve) jpg's in te laden. Geen gif's helaas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...