Ga naar inhoud

[JavaScript] Bestand op lokale PC wegschrijven.


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om in JavaScript een bestand weg te schrijven op bijvoorbeeld de lokale machine? (Ik bedoel hier geen cookie mee, of kun je deze als een gewoon txt-bestandje gebruiken). Ik wil bijvoorbeeld een enquête maken en de antwoorden opslaan in een bestand op de lokale PC (zonder gebruik te maken van een netwerk of internet). Aan het einde van de dag wil ik die informatie uitlezen. Wie kan mij wat verheldering geven (ik ben nog maar pas begonnen met JavaScript). Alvast bedankt, Peter.
Link naar reactie
Het is met client-side javascript bij mijn weten niet mogelijk om te schrijven op het filesystem van de client. De enige mogelijkheid is dan inderdaad een cookie, alleen zal je daarbij wel rekening moeten houden met de specificaties van een cookie ([url=http://www.cookiecentral.com]meer info over cookies[/url]). Een andere mogelijkheid is gebruik maken van een ActiveX component of gebruikmaken van client-side vbscript. Alleen ben je dan wel gebonden aan Windows en IE. Je hebt geen mogelijkheid om iets server-side op te slaan?
Link naar reactie
Ik heb het zelf ooit eens met volgend script gedaan/moeten doen: [code:1:a8c83413fb]function WriteToFile() { var filename = "c:\bestandsnaam.txt"; var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); var file = fso.CreateTextFile(filename, true); file.WriteLine("tekst om te schrijven"); file.Close(); }[/code:1:a8c83413fb] Zoals al gemeld, via een ActiveX component. Dus de 'verplichting' om een aantal security-items in IE lager te zetten, anders zal het nooit werken. Dit zul je ff moeten uitproberen, want ik heb geen idee meer welke optie welke waarde moest hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...