Ga naar inhoud

Guestbookscript.


Aanbevolen berichten

Hallo, (ik weet het, weer een vraag van mij over mysql) ik ben sinds enkele dagen bezig met mysql en het lukt al goed, maar ik zit soms met enkele vragen waarvan ik het merendeel terugvind op internet. Ik zit met het volgende probleem: Ik maakte een gastenboek waarbij de user na het submitten van zijn entry teruggenomen wordt d.m.v een simpel javascriptje naar de gastenboek-index. Maar daar aangekomen is het nodig nog eerst de refreshtoets van de browser in te drukken vooralleer de nieuwe entry te zien is. Deze data is gestockeerd in mijn mysql database en wordt op een normale manier opgeroepen. Toch is er geen refresh wanneer deze pagina opnieuw aangevraagd wordt. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ook heb ik een probleem met mijn ID veld in mijn database. Wanneer ik dmv mijn admin interface van mijn guestbook enkele entries weghaal schuiven mijn ID's niet op . Wanneer ik bijvoorbeeld entry met ID 4 weghaal zal alles niet 1 plaatsje naar beneden opschuiven te beginnen vanaf entry 5. Hangt dit af van de instellingen van mijn Id veld? Ik zet deze op auto_increment en primary key. Iets mis gedaan? Sorry voor de soms nogal detail-vragen maar op internet vind ik niet altijd alles terug. bedankt
Link naar reactie
[quote:ab4915c899]Ook heb ik een probleem met mijn ID veld in mijn database. Wanneer ik dmv mijn admin interface van mijn guestbook enkele entries weghaal schuiven mijn ID's niet op . Wanneer ik bijvoorbeeld entry met ID 4 weghaal zal alles niet 1 plaatsje naar beneden opschuiven te beginnen vanaf entry 5. Hangt dit af van de instellingen van mijn Id veld? Ik zet deze op auto_increment en primary key. Iets mis gedaan? [/quote:ab4915c899] tja, ik weet niet eens waarom je dat denkt. Auto_increment betekent automatisch toename, dus een hogere waarde dan het vorige veld. Primairy key betekent hoofdsleutel. Dus waar je dan de rest van je verhaal vandaan haalt is mij een raadsel. Wil je toch een keurige nummering dan zou ik bij de output een tellertje mee laten lopen. Overigens zou ik wanneer je relaties tussen je tabellen hebt niet dingen gaan verplaatsen o.i.d. wat dan ben je echt verkeerd bezig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...