Ga naar inhoud

[PHP] Aantal rijen


Aanbevolen berichten

Om je op mijn website aan te melden moet je zelf een gebruikersnaam opgeven. Om te controleren of deze gebruikersnaam al bestaat (want dat mag natuurlijk niet), wilde ik alle gebruikers met dezelfde naam selecteren met een SELECT query om vervolgens het aantal resultaten te tellen. Ik gebruik hiervoor de volgende code: [code:1:d83ac4cf3e] $result = mysql_query ("SELECT FROM users WHERE gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'"); $aantal = mysql_num_rows($result); [/code:1:d83ac4cf3e] Ik krijg hierbij de volgende foutmelding: Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/www/hid/offerte/aanmeld.php on line 20 Wat doe ik fout... of zijn er simpelere manieren om een dergelijke functie uit te voeren? Thnx!
Link naar reactie
Er zit een fout in je query, je vraagt geen kolommen op. bijv wijzigen in: [i:10846ba0a7]select gebruikersnaam from ....[/i:10846ba0a7] Andere mogelijkheid is om de count op te vragen: [i:10846ba0a7]select count(*) from ....[/i:10846ba0a7] alleen kan je dan niet met mysql_num_rows($result) werken.
Link naar reactie
Waarschijnlijk doet je query het niet... Doe eens iets als:[code:1:b66ed6e966]$query = "SELECT ..."; echo $query; $result = mysql_query($query); $aantal = ...;[/code:1:b66ed6e966]dan kun je zien of die gebruikersnaam wel goed ingevuld is... [edit]Annie heeft zoals gewoonlijk weer sneller een beter antwoord ;)[/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...