Ga naar inhoud

CD-database op internet


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, In 2 excelbestanden heb ik al m'n CD's en DiVX's staan. Nu is het mijn plan om die op internet te knallen op een gratis site. Ik kan overweg met HTML, maar (nog) niet met xml of asp o.i.d. Het idee is om dat excel bestand naar die server te sturen en dat er automatisch een html-bestand wordt gecreerd vanuit de excel gegevens. Dus een koppeling. Hoe is dit mogelijk? En wat wordt doorgaans ondersteund? Is het makkelijk te leren? Gr, Pinguïn
Link naar reactie
En wat wil je met deze gegevens gaan doen? Als je gewoon een lijst wil laten zien dan kan je bij mijn weten vanuit excel opslaan als html pagina. Als je ook nog door de lijst wil zoeken kan je overwegen om de gegevens in een database te stoppen. Alleen zal je voor dat laatste wel eerst even een keuze moeten maken in welke taal en database je wil werken. Daar een geschikte host bij zoeken en ook nog wat zelfstudie moeten doen om de zaken onder de knie te krijgen. En of het makkelijk te leren is? Tja, ligt natuurlijk aan een heleboel factoren. Wat is je voorkennis op programmeer/database gebied? Ligt je interesse wel op dat gebied? Heb je genoeg zin en tijd om hier aan te beginnen? enz...
Link naar reactie
[quote:e326fc3306]Het idee is om dat excel bestand naar die server te sturen en dat er automatisch een html-bestand wordt gecreerd vanuit de excel gegevens. Dus een koppeling. Hoe is dit mogelijk? En wat wordt doorgaans ondersteund? Is het makkelijk te leren? [/quote:e326fc3306] Sorry? niets gaat automatisch. Maar wil je eerst je excelbestand op Internet zetten: bestand (links bovenin excel) "opslaan als webpagina" Daarna de boel uploaden en klaar.
Link naar reactie
[quote:9dbeebebaf="Wiep Corbier"][quote:9dbeebebaf]Het idee is om dat excel bestand naar die server te sturen en dat er automatisch een html-bestand wordt gecreerd vanuit de excel gegevens. Dus een koppeling. Hoe is dit mogelijk? En wat wordt doorgaans ondersteund? Is het makkelijk te leren? [/quote:9dbeebebaf] Sorry? niets gaat automatisch. Maar wil je eerst je excelbestand op Internet zetten: bestand (links bovenin excel) "opslaan als webpagina" Daarna de boel uploaden en klaar.[/quote:9dbeebebaf] dan heb je wel de meest rommeligste code ooit... ook zitten er ook voor ongeveer 20 kb aan styles in waar je helemaal niks aan hebt... je zou het beter naar mysql kunnen converteren, en dan in een php paginatje ophalen. Is sneller en duidelijker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...