Ga naar inhoud

mysql_fetch_array verkeerd gebruikt?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer al geruime tijd mijn script om mijn mailinglist members te mailen af te maken. Bij het oproepen van mijn mailinglist-emailadressen loopt het mis. (ik ben een MySQL rookie, dus hebt genade... :lol: ) [code:1:cdc6cf3f5f] { $link = mysql_connect ("hostname", "usern", "password"); mysql_select_db ("dbase"); $result = mysql_query ("select email from ml_email"); $emailadressen = array(); $emailadressen = mysql_fetch_array($result); $emailadressen = join(", ", $emailadressen); echo "$emailadressen"; } [/code:1:cdc6cf3f5f] Mijn dbase bestaat uit een tabel met naam ml_email en 2 velden waarvan "email" er 1 is. Nu probeer ik voor de mail() functie in php mijn emailadressen in 1 variabele te zetten met een comma ertussen. Het enige wat het script mij achterlaat bij het printen van de emailadressen, is 2 keer de waarde die in het email-veld bovenaan staat, gescheiden door een ", ". Ik weet niet waaraan het ligt, maar ik denk dat ik ergens de mist in ga vanaf de regel "mysql_fetch_array". Bedankt voor uw reactie Tom
Link naar reactie
De vergissing die je maakt is in wat jij denkt dat mysql_fetch_array doet. Het volgende is van http://www.php.net/manual/nl/function.mysql-fetch-array.php: [quote:09c1afb085] Haal een resultaat [b:09c1afb085]rij[/b:09c1afb085] op als een associatieve array, een numerieke array, of beiden [/quote:09c1afb085] Deze functie zet dus alleen meerdere waarden van één row in een array en kan dus niet (enkele waarden van) meerdere rows aan (wat dus een '2d'array wordt). (snappie het nog? :) ) Het volgende is ook weer (afgeleid) van php.net [code:1:09c1afb085] $result = mysql_query(" ... "); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $emailadressen[] = $row["email"]); } // join functie hier gebruiken [/code:1:09c1afb085] Zo ik denk dat je hier weer wat verder mee komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...