Ga naar inhoud

tegenovergestelde van escapen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok ik weet dat dit [code:1:2e46114210] <script>document.write(unescape("%74%68%69%73%20%69%73%20%65%61%73%79"));</script>[/code:1:2e46114210] Een code oplevert maar nu wil ik dit gebruiken voor mijn login maar wat in het omgekeerde van unescape???? [code:1:2e46114210] <script>document.write(escape("wachtwoord"));</script> [/code:1:2e46114210] werkt niet echt. Wie helpt?
Link naar reactie
[quote:79eec3364a="teacher"]handig tooltje vind je hier: http://www.linkedresources.com/tools/unescaper_v0.2b1.html Kan je meteen de bron even onderzoeken ( function makeunreadable ). [/quote:79eec3364a]Dat is dus niet voldoende voor sdk als ik 'm goed begrijp. Anyway, voor zover ik weet is er geen kant-en-klaar functionaliteit in javascript die alle karakters voor je "encode". Dus zal je zelf een functie moeten maken die voor alle karakters in een string: 1. de ASCII waarde pakt 2. deze waarde omzet naar hexadecimaal 3. en toevoegd aan het resultaat met een % ervoor Dat moet toch niet al te moeilijk zijn lijkt me. Ik had 'm i.i.g. zo klaar.
Link naar reactie
Um ik wil dus inderdaad dat het woord wachtwoord op dezelfde wijze als this is easy wordt gedocodeerd (deze had ik nog van de kacmechallenge) Ik heb op de site van dat tooltje gekeken maar hier kan ik alleen decoderen ik wil juist mijn eigen wachtwoord gecodeerd hebben zodat ik doe bij mijn ww protectie (inclusief cookie protectie) kan zetten. Nu is mijn ww dus nog this is easy :-(
Link naar reactie
Ja maar dat snapte ik niet helemaal. Maar door proberen [code:1:945c5c8a03] <script>document.write(unescape("%79"));</script>Y <script>document.write(unescape("%78"));</script>X <script>document.write(unescape("%77"));</script>W <script>document.write(unescape("%76"));</script>V <script>document.write(unescape("%75"));</script>U <script>document.write(unescape("%74"));</script>T <script>document.write(unescape("%73"));</script>S <script>document.write(unescape("%72"));</script>R <script>document.write(unescape("%71"));</script>Q <script>document.write(unescape("%70"));</script>P <script>document.write(unescape("%69"));</script>I <script>document.write(unescape("%68"));</script>H <script>document.write(unescape("%67"));</script>G <script>document.write(unescape("%66"));</script>F <script>document.write(unescape("%65"));</script>E <script>document.write(unescape("%64"));</script>D <script>document.write(unescape("%63"));</script>C <script>document.write(unescape("%62"));</script>B <script>document.write(unescape("%61"));</script>A [/code:1:945c5c8a03] Alleen de Z kan ik niet vinden
Link naar reactie
Hmm, had eigenlijk gehoopt dat met de eerdere aanwijzingen wat verder zou komen. Met onderstaande functie kan je een string omzetten naar de %XX codes. [code:1:5c686ff491] function escapeAll(sInput) { var sOutput = ''; for (var i = 0; i < sInput.length; i++) { sOutput += '%' + sInput.charCodeAt(i).toString(16); } return (sOutput); } [/code:1:5c686ff491] Zoals je ziet is het helemaal niet zo ingewikkeld. Gewoon de 3 stappen uit de vorige post omzetten naar wat javascript functies. En als dit niet aan je besteed is kan je dus net als teacher met een paar simpele zoekopdrachten ook vaak een heel eind komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...