Ga naar inhoud

ASP uitvoer met achtergrondkleur regels


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een scriptje gevonden waarmee ik de tabelrijen afwisselend een achtergrondkleur zou kunnen geven. Het werkt echter niet. Ik vraag me af wat ik verkeerd heb gedaan. Hieronder het stukje code: If Rstraining.EOF Then Response.Write "geen gegevens gevonden." Else Response.Write("<TABLE border=1><TR bgcolor=#CCCCCC><TH>Training</TH><TH>Niveau</TH><TH>Dag</TH><TH>Datum</TH><TH>Plaats< /TH></TR>") ' begin lus Do Until Rstraining.EOF i = i + 1 if i MOD 2 = 0 then ' change to white Response.Write("<TR bgcolor=white>") else ' change to gray Response.Write("<TR bgcolor=silver>") end if Response.Write("<TR>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Training")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Niveau")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Dag")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Datum")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Plaats")&"</TD>") Response.Write("</TR>") Rstraining.MoveNext 'terug naar begin lus Loop Response.Write("</TABLE>") End If Alvast bedankt, Sjaan Lieder
Link naar reactie
Je opent twee keer de <tr> tage.. Eerste met de kleur, daarna nog bij de rest van de code (zonder een kleur). Volgens mij is het verder wel aardig.. Zelf doe ik het meestal zo: (ik zeg niet dat het beter is hoor) [code:1:0ce06876fe] <% Dim sColor sColor = "#FFFFFF" while NOT rs.EOF if sColor = "#FFFFFF" then sColor = "#EEEEEE" else sColor = "#FFFFFF" End If %> <tr bgcolor="<%=(sColor)%>"> <td>blaat</td> </tr> <% rs.MoveNext() wEnd %> [/code:1:0ce06876fe] Succes, Elja
Link naar reactie
Het werkt niet. De code ziet er nu zo uit: <% Dim DbConn Dim DbConnStr Dim DbPad Dim Rstraining Dim Sqltraining 'rijen in kleur 'Dim i Dim sColor sColor = "#FFFFFF" Response.Write("<H1>ASP test pagina</H1>") Set DbConn = Server.CreateObject("Adodb.Connection") Set Rstraining = Server.CreateObject("Adodb.Recordset") DbPad = Server.MapPath("databases/formulieren.mdb") DbConnStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DbPad Sqltraining = "SELECT * FROM trainingrooster" DbConn.Open DbConnStr Rstraining.Open Sqltraining, DbConn If Rstraining.EOF Then Response.Write "geen gegevens gevonden." Else Response.Write("<TABLE border=1><TR bgcolor=#CCCCCC><TH>Training</TH><TH>Niveau</TH><TH>Dag</TH><TH>Datum</TH><TH>Plaats< /TH></TR>") ' begin lus while NOT Rstraining.EOF if sColor = "#FFFFFF" then sColor = "#EEEEEE" else sColor = "#FFFFFF" End If Response.Write("<TR bgcolor=sColor>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Training")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Niveau")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Dag")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Datum")&"</TD>") Response.Write("<TD>"&Rstraining("Plaats")&"</TD>") Response.Write("</TR>") Rstraining.MoveNext 'terug naar begin lus Wend 'Loop Response.Write("</TABLE>") End If Rstraining.Close DbConn.Close Set Rstraining = Nothing Set DbConn = Nothing %>
Link naar reactie
Lezen schijnt nog steeds lastig te zijn heh? ;) Je moet niet [code:1:2a649cef52]Response.Write("<TR bgcolor=sColor>")[/code:1:2a649cef52]gebruiken, maar [code:1:2a649cef52]Response.Write("<TR bgcolor=<%=(sColor)%>>")[/code:1:2a649cef52] zoals Elja al ingetikt had... En gebruik voortaan [code] blokken om je code in te zetten, dat leest stukken beter...
Link naar reactie
Onze php-freak Bill heeft nog niet genoeg naar asp gekeken, hoor Sjaan.. Maar inderdaad is het niet de goed manier maar waarschijnlijk zo: [code:1:3adcc032e1] Response.Write("<TR bgcolor=""" & sColor & """>") [/code:1:3adcc032e1] In mijn voorbeeld zet ik de tabel helemaal buiten de asp-code. Elke keer als je asp code gebruikt moet de parser dat wel weten. ASP code open je dus met <% en sluit je met %>. Als je binnen die tags een response.write gebruikt wordt alles tussen de "-haakjes letterlijk neegezet. Probeer het met de bovenstaande code nog eens.. Als het dan nog niet lukt zal ik de code zelf even overnemen een grondig doorspitten.. :) Elja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...