Ga naar inhoud

Getallen naar valuta


Aanbevolen berichten

Ik moet een berekening maken in Euro's Dit betekent dus 2 cijfers na de komma. De functie round werkt gedeeltelijk, maar als het bedrag 4,50 is blijf je 4,5 zien. Verder heb ik nog met currency gewerkt maar dan krijg ik op mijn pc al $ tekens. Omdat dit bij mij staat ingesteld. Omdat onze pagina alleen voor euro hoeft te werken is dat niet handig als een bezoeker zijn valuta ook op US-Dollar heeft staan. Waarschijnlijk moet hier een simpele oplossing voor zijn, maar ik weet hem niet. Leon
Link naar reactie
sorry, vergeten te melden. Het is ASP vbscript Hier wordt de berekening gemaakt: [code:1:c8a3ba272d] If optFormaat = "230x35mm" THEN prijsNieuw= txtTotaal * 4.55 ELSEIF optFormaat = "115x17mm" THEN prijsNieuw= txtTotaal * 2.75 ELSE prijsNieuw= 0 END IF If optRetour = "ja, kleine" THEN prijsRetour= txtAantalretour * 0.9 ELSEIF optRetour = "ja, grote" THEN prijsRetour= txtAantalretour * 1.60 ELSE prijsRetour= 0 END IF PrijsTotaalex= prijsNieuw - prijsRetour PrijsBTW= PrijsTotaalex * 0.19 PrijsTotaalinc= PrijsBTW + PrijsTotaalex[/code:1:c8a3ba272d] De afronding laat ik bij het terugschrijven plaatsvinden: [code:1:c8a3ba272d]strBody= strBody & "BTW, " & "EUR " & ROUND(PrijsBTW,2) &vbCrLf strBody= strBody & "Totaal incl., " & "EUR " & ROUND(PrijsTotaalinc,2)[/code:1:c8a3ba272d] Zo is het nu. Leon
Link naar reactie
Owh, dan kan het dus met de functie die ik noemde: strBody= strBody & "BTW, " & "EUR " & FormatNumber(prijsBTW, 2, -2, -2, -2) & vbCrLf strBody= strBody & "Totaal incl., " & "EUR " & FormatNumber(PrijsTotaalinc, 2, -2, -2, -2) Succes, Elja [edit] En ipv EUR kun je natuurlijk ook € gebruiken.. [/edit]
Link naar reactie
Ik had zoiets in mijn vorrige applicatie:[code:1:5b4533c59f] <% dim totaal totaal = Request.QueryString("aantal") * "49,95" zoektot = right(totaal,3) if instr(1,zoektot,",") = "2" then schrijf = (totaal & "0") else schrijf = (totaal) %> Totaal = <%=schrijf%> [/code:1:5b4533c59f]Ik hoop dat je het snapt, anders wil ik nog wel comment bij geven...
Link naar reactie
[quote:35a18d80f5="Kees-?"]Ik hoop dat je het snapt, anders wil ik nog wel comment bij geven...[/quote:35a18d80f5]Ik snap 'm. Maar mag ik juist daarom even wat comments geven ;) [list:35a18d80f5] [*:35a18d80f5]je houdt geen rekening met de locale instellingen van de server [*:35a18d80f5]wat denk je dat er er gebeurt als je voor [i:35a18d80f5]aantal[/i:35a18d80f5] 0,1 invult? Of bijvoorbeeld 20? [/list:u:35a18d80f5] M.a.w. je oplossing is wel heel erg specifiek. Ik zou zelf voor een iets generiekere aanpak hebben gekozen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...