Ga naar inhoud

Multiple upload naar verschillende mappen in PHP


Aanbevolen berichten

[quote:401f6488c2="Annie"]Kan je niet een bestaand uploadscriptje aanpassen zodat deze de upload-dir ook uit een form-input haalt?[/quote:401f6488c2] Nou...ehh...dat heb ik geprobeert, maar wat er dan gebeurd als ik 4 dezelfde upload dingen erop zet met verschillende path's dat het op zich wel goed gaat, maar dat de andere 3 een "bestaat al"error geven. ZOu jij me hierbij kunnen helpen?
Link naar reactie
[quote:4a76c05509="rene_overtoom"]Nou...ehh...dat heb ik geprobeert, maar wat er dan gebeurd als ik 4 dezelfde upload dingen erop zet met verschillende path's dat het op zich wel goed gaat, maar dat de andere 3 een "bestaat al"error geven.[/quote:4a76c05509]Dan doe je toch iets fout ;) Maar post je script eens, dan kunnen we je wat beter van dienst zijn dat nu maar te gaan gokken waar het aan zou kunnen liggen...
Link naar reactie
[quote:4981c272ad="Bill Gates"][quote:4981c272ad="rene_overtoom"]Nou...ehh...dat heb ik geprobeert, maar wat er dan gebeurd als ik 4 dezelfde upload dingen erop zet met verschillende path's dat het op zich wel goed gaat, maar dat de andere 3 een "bestaat al"error geven.[/quote:4981c272ad]Dan doe je toch iets fout ;) Maar post je script eens, dan kunnen we je wat beter van dienst zijn dat nu maar te gaan gokken waar het aan zou kunnen liggen...[/quote:4981c272ad] Thx dat je ff helpt :) http://www.reneovertoom.nl/test/uploader.php hier is de PHP versie De source staat in http://www.reneovertoom.nl/test/ en is in *.txt format. Je kunt uploaden en dus uitproberen. Hoop dat je kunt helpen :S
Link naar reactie
Je probleem is vrij simpel op te lossen door bij de submit nog een extra parameter mee te geven waarmee je bepaald in welke directory alles moet komen. In het verwerkende script bepaal je dan afhankelijk van deze waarde de [i:93b5662b28]$absolute_path[/i:93b5662b28] var. Dus bijv: [color=darkred:93b5662b28]<form action="upload.php?upload=doupload[b:93b5662b28]&dir=0[/b:93b5662b28]">[/color:93b5662b28] In je config.php definieer je dan de array met mogelijke dirs: [code:1:93b5662b28] $aUploadPaths = array( "0" => "plaatjes", "1" => "anders" ); [/code:1:93b5662b28] En voor je de verwerking begint van de upload (binnen de [color=darkblue:93b5662b28][i:93b5662b28]case "doupload":[/i:93b5662b28][/color:93b5662b28]) bepaal je de waarde van de [i:93b5662b28]$absolute_path[/i:93b5662b28] door [color=darkred:93b5662b28]$absolute_path = $aUploadPaths[$dir];[/color:93b5662b28] te doen. Dit is natuurlijk even snel uit de losse pols en niet getest. Bovendien zal je zelf nog wat checks in moeten bouwen. Het script wat je hebt uitgekozen is overigens al behoorlijk verouderd. Kijk bijvoorbeeld ook eens op [url=http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php]php.net[/url] om wat meer inzicht in het geheel te krijgen en om de huidige manier van upload-afhandeling te bekijken.
Link naar reactie
[quote:8e93907d26="rene_overtoom"] Zo ja, zou je me daarbij kunnen helpen?[/quote:8e93907d26] Probeer eens het uploadscript te begrijpen wat je hebt (zonder de aanpassingen). En probeer daarna eens een script te maken wat alleen maar de waarde van een <select> uitleest en naar het scherm schrijft. Als je daarna deze twee zaken combineert dan ben je toch waar je wilt zijn. Korte pseudo code (op basis van je upload2.php): [code:1:8e93907d26] als upload != doupload: schrijf form met file-upload, select en submit button als upload == doupload: $absolute_path = $waarde_van_select; // verdere verwerking van de upload [/code:1:8e93907d26]
Link naar reactie
[quote:24902a473d="rene_overtoom"]Heb je gelijk in, maar dit is eigenlijk het enige wat ik moet hebben in php, dus om daarnou heel wat uurtjes per week php te leren :o[/quote:24902a473d]Tja, het is of veel tijd erin steken, of genoegen nemen met wat je nu al hebt... Verwacht zeker niet dat ik of iemand anders "even" een script voor je in elkaar gaan zetten (wat volgens [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60076]dit topic[/url] ook niet de bedoeling is)...
Link naar reactie
[quote:41450fd59c="Bill Gates"][quote:41450fd59c="rene_overtoom"]Heb je gelijk in, maar dit is eigenlijk het enige wat ik moet hebben in php, dus om daarnou heel wat uurtjes per week php te leren :o[/quote:41450fd59c]Tja, het is of veel tijd erin steken, of genoegen nemen met wat je nu al hebt... Verwacht zeker niet dat ik of iemand anders "even" een script voor je in elkaar gaan zetten (wat volgens [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60076]dit topic[/url] ook niet de bedoeling is)...[/quote:41450fd59c] Is helemaal te begrijpen, Ik zal dan wel ff het internet afspeuren of er zoiets bestaat :wink: Zo niet, dan sla ik hem over, of maak ik er wel gewoon 5 pagina's van :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...