Ga naar inhoud

ASP en Access database


Aanbevolen berichten

Hallo, Op de website staan een aantal formulieren waarvan de gegevens worden opgeslagen in Access. Hiervoor gebruik ik meerdere tabellen (1 per formulier). Mijn vraag is: Is het verstandiger, i.v.m openingstijd dus snelheid, beter om voor elk formulier een aparte database te maken of kunnen de verschillende tabellen gewoon in 1 database gebruikt worden? Ik ben naar mijn gevoel nog een volledige leek op ASP gebied. Omdat een vorige vraag direct werd afgekapt door te verwijzen naar punt 3 even dit: Ik struin dagen en uren het internet af naar een antwoord c.q. oplossing voor een probleem. Door de vele info en (voor een beginner) ingewikkelde uitleg zie je vaak door de bomen het bos niet. In mijn geval is het zeker niet de bedoeling om anderen het werk te laten doen, ik wil gewoon een beetje op weg geholpen worden door een vraag te stellen. Daar is een forum toch ook voor? Sjaan Lieder
Link naar reactie
[color=darkred:5b9fa2497d]de eigenlijk vraag:[/color:5b9fa2497d] Het is normaalgesproken beter om de formulieren op te slaan in 1 database. Of de gegevens in verschillende tabellen moeten is afhankelijk van de gegevens die je op wil slaan (is de informatie in de formulieren gerelateerd of niet) en dat is een database design vraagstuk. Waarom is het beter om 1 db te gebruiken? Je kunt bijvoorbeeld volstaan met 1 connectie die je telkens kan hergebruiken (het opzetten van een connectie "kost" namelijk relatief veel) en het is makkelijker om eventueel relaties tussen de tabellen te leggen. Als ik al een reden zou moeten verzinnen om verschillende databases te gebruiken dan kan ik zo snel maar eentje verzinnen en dat is als je db zo groot wordt dat dit een negatieve uitwerking op de snelheid heeft. [color=darkred:5b9fa2497d]je andere vraag:[/color:5b9fa2497d] Er gelden op dit forum gedragsregels die opgesteld zijn door de admins/mods. En of je het er nu mee eens bent of niet je zal je moeten proberen zo veel mogelijk hieraan te conformeren. Maar modjes zijn ook maar mensen (tenminste dat vermoeden bestaat ;)) en zij kunnen dus ook fouten maken. Als je denkt dat een onderwerp te snel of onterecht gesloten is en je kan dat op een redelijke manier duidelijk maken aan hen (via mail ofso), dan ben ik er van overtuigd dat ze daar wel naar willen kijken. Oh ja, imho, heb je tot op zekere hoogte gelijk. Het moet mogelijk zijn om vragen te stellen binnen een forum. Alleen het verschil is dat voor jou de vraag nieuw is en ik heb de vraag waarschijnlijk al tig keer voorbij zien komen. En voor ik deze ga beantwoorden wil ik natuurlijk wel zeker weten dat je zelf de moeite hebt genomen er wat tijd in te steken. Niks persoonlijks natuurlijk, ben alleen zuinig op mijn tijd ;)
Link naar reactie
[quote:f1adeadc8a="Annie"]Maar modjes zijn ook maar mensen (tenminste dat vermoeden bestaat ;))[/quote:f1adeadc8a]Klopt. [quote:f1adeadc8a="Annie"]en zij kunnen dus ook fouten maken.[/quote:f1adeadc8a]Klopt niet ;) [quote:f1adeadc8a="Annie"]Oh ja, imho, heb je tot op zekere hoogte gelijk. Het moet mogelijk zijn om vragen te stellen binnen een forum.[/quote:f1adeadc8a]Klopt, maar niet van die vragen: "ik wil dit, kan iemand dat eventjes voor mij maken". Daar leer je niks van en volgende week kom je weer terug met eenzelfde vraag...
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Ik snap het helemaal. Wat betreft de regels enz: Tuurlijk begrijp ik wel dat je zelf eerst moet proberen achter het antwoord op een vraag te komen. Ik neem het ook niemand kwalijk hoor... maar ik weet dan niet goed of je bepaalde vragen nu wel of niet mag stellen snap je? :roll: Helaas nee... ik kan nog niks alleen!! :oops:
Link naar reactie
[quote:4065a46608="Sjaan"]maar ik weet dan niet goed of je bepaalde vragen nu wel of niet mag stellen snap je?[/quote:4065a46608]Het is eigenlijk heel simpel: "ik wil dit: ..." mag niet, "ik heb dit en het zou dit moeten doen, maar dat doet het niet" mag wel. Evenals: "wat is beter, dit of dat".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...