Ga naar inhoud

schermresolutie opvragen


Aanbevolen berichten

Als ik aan het surfen ben en ik zie dat er een site is waar niet alles op mijn scherm kan, dan maximaliseer ik... zo simpel! Als de bezoekers van m'n site liever zitten te sukkelen door te moeten scrollen, dan is dat hun probleem.. maar ik heb ervoor gezorgd dat ze het kunnen zonder te scrollen Overigens, 't is mij gelukt. Ik had php niet nodig... even vlug eens iets opgezocht over javascript en 't was gefikst!
Link naar reactie
dan zijn 99.9% van alle websites niet goed ontworpen! :roll: bekijk het volgende eens: [url]http://www.aerypton.be/~edn/index2.html[/url] Wanneer de resolutie kleiner is dan 1024*768 wordt een nieuw venster geopend zonder menubalken... en op deze manier los ik het wel op. Wie een scherm heeft van minder dan 600*800 die heeft pech... Sorry, wie een pc heeft met processor van minder dan 500MHz kan ook hotmail niet meer deftig bezoeken! :x
Link naar reactie
Ik ben ook geen liefhebber van popup-vensters.. Maar die adresbalk enzo nemen veel plaats in... En er is geen reklame bij! Want dat is veel vervelender dan geen adresbalk.. Veel bezoekers laten weten dat ze het rustgevende sites vinden en aangenaam om op te kijken. Dus wat dat betreft hoef ik mij geen zorgen te maken...
Link naar reactie
[quote:bd2e0aea59="Bill Gates"][quote:bd2e0aea59="Aerypton 2"]Is het met PHP mogelijk om de schermresolutie van je bezoeker op te vragen?[/quote:bd2e0aea59]Nee. PHP is server-side dus kan nooit dingen van de client gaan opvragen...[/quote:bd2e0aea59] Misschien niet met PHP, maar met ASP, ook een server-side taal, kan het wel, weleenswaar met een appart component (ASP rules!) die bijna elke IIS server heeft, maar dan kan je mega veel opvragen [list:bd2e0aea59] [*:bd2e0aea59]Kleurdieptes [*:bd2e0aea59]Resolutie [*:bd2e0aea59]Hoe groot het venster is etc. [/list:u:bd2e0aea59] Tja, ik weet niet hoe hij het doet, maar het kan echt! Naja, sorry dat ik je lekker zit te maken met ASP, maar ik wil alleen maar zeggen dat er misschien voor PHP ook zoiets is?
Link naar reactie
[quote:1c5b5d190a="Kees-?"]Misschien niet met PHP, maar met ASP, ook een server-side taal, kan het wel, weleenswaar met een appart component (ASP rules!) die bijna elke IIS server heeft, maar dan kan je mega veel opvragen[/quote:1c5b5d190a]Het lijkt mij dat er dan een stukje Javascript of VBScript naar de client gestuurd wordt. De server kan nooit en te nimmer "zomaar" client-side dingen gaan opvragen, dat zou een mooie boel worden (of het moet weer eens één van de "geweldige" uitvindingen van Internet Explorer zijn).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...