Ga naar inhoud

[PHP] functie werkt niet als deze wordt geinclude...


Aanbevolen berichten

Ik heb een functie (get_week_number()). Als ik deze in mijn script zet dan werkt hij perfect bij het aanroepen. Als ik hem opsla in een apart bestand en include of require dan werkt hij niet meer. Ik krijg dan de melding:[quote:f648477a3a]Fatal error: Call to undefined function: get_week_number() in D:\Apache HTTP Server 2.0\htdocs\retailer_sales_factuur.php on line 25[/quote:f648477a3a] Het script ziet de functie dus niet. Maar waarom niet? (De bestandsnaam en path bij het includen/require is goed, dus dat is het niet) P.S. Hier is de functie in een apart bestand[code:1:f648477a3a]<? /* functie om de week uit een datestring te halen */ function is_leap_year($year) { if ((($year % 4) == 0 and ($year % 100)!=0) or ($year % 400)==0) return 1; else return 0; } function iso_week_days($yday, $wday) { return $yday - (($yday - $wday + 382) % 7) + 3; } function get_week_number($timestamp) { $d = getdate($timestamp); $days = iso_week_days($d[ "yday"], $d[ "wday"]); if ($days < 0) { $d[ "yday"] += 365 + is_leap_year(--$d[ "year"]); $days = iso_week_days($d[ "yday"], $d[ "wday"]); } else { $d[ "yday"] -= 365 + is_leap_year($d[ "year"]); $d2 = iso_week_days($d[ "yday"], $d[ "wday"]); if (0 <= $d2) { $days = $d2; } } return (int)($days / 7) + 1; } ?>[/code:1:f648477a3a]
Link naar reactie
Hier doet de code het wel... Zet anders eens bovenaan je code:[code:1:0a45d7855b]error_reporting(E_ALL);[/code:1:0a45d7855b]dan zie je letterlijk alle fouten. Misschien wordt er dan iets duidelijk? Maar even terzijde: kan je niet gewoon date("W") gebruiken voor het weeknummer of eventueel wat met [url=http://php.nederland.net/manual/en/function.strftime.php]strftime[/url] in elkaar knutselen?
Link naar reactie
[quote:f5d8c90426="Mvlstar"]Ik weet niet of het uitmaakt (denk het haast niet) maar maak van de bovenste <? eens <?php dat heb ik altijd in mijn include/require bestanden en dat werkt.[/quote:f5d8c90426]Als in de config van PHP de 'shorttags' uit staan ([url=http://www.php.net/manual/en/configuration.php#ini.short-open-tag]short_open_tag[/url]) dan zou dat inderdaad het probleem kunnen zijn. De code wordt dan niet als PHP geparsed en letterlijk doorgegeven in de input (deze is in dat geval ook terug te vinden in de source in de browser).
Link naar reactie
Ehhh.... :oops: :oops: :oops: Dat ik dit over het hoofd zie! Short tags staat bij mij uit.... :D Denk ik weer te moeilijk na. (Eerste vraag van een call-center mederwerker hoort ook altijd te zijn "Zit de stekker er wel in?" :D ) [b:c99bfb2310]Bill schreef:[/b:c99bfb2310] [quote:c99bfb2310]Maar even terzijde: kan je niet gewoon date("W") gebruiken voor het weeknummer of eventueel wat met strftime in elkaar knutselen?[/quote:c99bfb2310] Heeft php gewoon een functie om een week te generen? Ik ga de php-manual nog even goed doorspitten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...