Ga naar inhoud

Incompatibiliteit Javascript en Netscape


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zit met een dilemma. Ik heb best een aardige site gebouwt waarin een menutje is verwerkt dat Javascript gebruikt. In IE draait ie als een trein, maar in Netscape wordt het script niet ondersteund. Mijn vraag is dan ook de volgende: weet iemand in hoeverre Netscape nog wordt gebruikt in NL? Verder, is er een andere oplossing voor mijn probleem? Ik heb geen verstand van DHTML; maar ik heb gehoord dat een zelfde type menu wel in DHTML zou kunnen worden gebouwd....en levert dit dan geen problemen op met Netscape. Alvast bedankt
Link naar reactie
Afhankelijk van welke bron je bekijkt schommelt het NS gebruik tussen de 5 en 10% (incl. NS6). Wat belangrijker is voor jou is of je binnen jouw doelgroep kunt (en wilt) afdwingen dat de gebruiker IE moet gebruiken. Iig is het zeker mogelijk om een cross-browser dhtml menu te maken. Hoe ver je daarin wilt gaan is dan aan jou om te beslissen. Ik zelf zou al heel snel kiezen voor IE5.x en NS6/Moz support. En NS4 en bijv. Opera links laten liggen. Maar als een klant beslist dat ook andere browsers ondersteund moeten worden dan kan dat natuurlijk (alhoewel de prijs dan ook omhoog gaat ;-)).
Link naar reactie
Mensen, nog bedankt voor jullie reactie. Ik gebruik momenteel NS 4.7. Zelf ben ik eigenlijk totaal niet bekend met NS omdat ik het vanaf de eerste versies een bijzonder irritant programma heb gevonden en die irritatie stijgt nog steeds. Het is tijd dat ze zich bij Netscape realiseren dat ze hun beste tijd hebben gehad of eindelijk eens echt revolutionairs bouwen, anders kunnen ze vast gaan timmeren aan een kistje voor het programma. Maar dit alles even terzijde. Toch wil ik zoeken naar de beste mogelijkheid; dus ik heb besloten maar een DHTML menu'tje in te bouwen. Maar ja, hoe doe je dat? Heb al wat rondgesurfd, maar echt bruikbare code heb ik nog niet te pakken gekregen. Heeft iemand een goede website voor mij. De rest zoek ik dan zelf wel uit. Thanx.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...