Ga naar inhoud

[ASP] Script test (site check)


Aanbevolen berichten

Ik ben een aantal weken bezig geweest met het maken van een winkelscript... ([url]www.digidude.nl/usr/basicjeans/bestellen/[/url]) WEL DOEN: 1. Bestel bijvoorbeeld een broek (neej, er worden nog geen orders binnen gevoerd) 2. Doe alsof je een toekomstige klant bent [b:49af9c6881]NIET DOEN!!!:[/b:49af9c6881] 1. 24000 keer aanmelden zodat de database overspannne wordt en dan zeggen dat mijn database dood = 2. De server zelf hacken (vinden ze niet leuk, dus alsjeblieft NIET DOEN!) 3. Als je wat ondekt hebt dat heeel erg gevoellig ligt (admin. pwds) mag je dat posten, maar post dan het PWD niet 4. Alle dingen die je normaal ook niet zou doen op internet Al vast bedankt PS: Bij het aanmelden (als je je gegevens krijgt (pwd's etc.) dan kan het zijn (kans één op 10) dat je geen pwd krijgt... druk dan op refresh/verversen/F5)
Link naar reactie
Lukt het je niet om aan te melden?!?!!?!? vaaaaág! Maaru, als het goed is moet je gewoon kunnen aanmelden hoor, het script genereerd een random password, die wordt gehusseld dmv je achternaam. Probeer het nog eens, anders zal ik hier wel ff een UserID & PWD plaatsen... Toch, tot dusver bedankt...[/list][/code]
Link naar reactie
[quote:ddc14c590b="wally"]mijn bestelling [quote:ddc14c590b]WRANGLER Texas Stretch Darkstone 66 36 34 3296,70 [/quote:ddc14c590b] was op :( ;) wat nu ?? :P[/quote:ddc14c590b] Huh, heb je wel onderaan gekeken naar het knopje bevestigen? of bedoel je bij mutaties dat je wilt zien dat het bevestigd is? (daar kan ik me wat bij voorstellen) Oja, voor het modje, als deze topic ergens anders moet, moet je het maar ff verplaatsen... da kan ik nie.... Oja, jongens, jullie hoeven niet zo vijandig te doen hoor, je hoeft alleen enkelt te doen alsof je een bezoeker bent die een broek wilt bestellen, en kijken of alles bij jouw goed werkt.... :cry:
Link naar reactie
[quote:21567eca78="Kees-?"]Lukt het je niet om aan te melden?!?!!?!?[/quote:21567eca78]Nee, ik heb geen zin om me te registreren om een beetje rond te kijken... [quote:21567eca78="Kees-?"]Oja, voor het modje, als deze topic ergens anders moet, moet je het maar ff verplaatsen... da kan ik nie....[/quote:21567eca78]Was allang gedaan ;)
Link naar reactie
Bill: je kunt toch gewoon onzin invullen als je je registreerd? Registeren is toch ook onderdeel van testen.. Zo vind ik het heel irritant dat ik bijvoorbeeld geen 's Hertogenbosch als plaatsnaam kan invullen. Doordat je opvangt dat ik geen ' kan gebruiken? Waarom doe je dat? Bij het aantal broeken dat ik wil kan ik de boel omzeep helpen door .2 in te geven. error: Microsoft VBScript runtime error '800a000d' Type mismatch: '[string: ".2"]' /usr/basicjeans/bestellen/bestelling_bev.asp, line 35 Ff opvangen dus.. Controleren of het een integer is. Ook bijvoorbeeld 'aa' gaat fout. En meer kwa tekst: 'U MOET de voorwaarden accepteren om verder te gaan' vind ik wat lomp.. Ik zou het niet zo dwingend zeggen: 'Om uw bestelling te plaatsen moet u accoord gaan met de voorwaarden.' ofzo.. zonder teveel hoofdletters staat wat vriendelijker. En de link in de tekst op de stap 2/3: 'vorige' is niet leesbaar met de standaard kleurtjes van links. paars op donkerblauw werkt niet goed. Bij stap 2 en daar 2/4 (ook beetje onduidelijk he) kan ik niet op de link 'Vorige mutaties' klikken.. Foutmelding: HTTP/1.1 404 Object Not Found Overigens kan ik bij 'gegevens aanpassen' wel van plaatsnaam 's Hertogenbosch maken. Niet echt consequent dus.. :) Als ik dan bij 'gegevens aanpassen' alle velden leegmaak en op opslaan druk krijg ik een database error dat een aantal velden niet leeg kan zijn. En als ik bij de login alleen cijfers en letters ingeef bij username, maar niet bij m'n password krijg ik toch de melding dat ik 'alleen cijfers en letters in moet geven bij username'.. Goed, nog aardig wat (kleine) foutjes dus.. Succes erme! Elja
Link naar reactie
Allereerst, Elja, Hééél erg bedankt voor de genomen moeite om de pagina te testen :) Tot de voorlopige conclusie ben ik gekomen dat: 1. Er nog een hele hoop invoer velden afgevangen moeten worden, zo moet de plaatsnaam dus alle tekens kunnen bevatten, 2. Bij het bestellen, moet ik ook de velden afvangen 3. Verder moet ik de stappen procedure beter doornemen, zodat je niet eerst stap 2/4 en daarna stajp 3/5 ofzo ziet... Maar, ik ben wel blij dat het hoofdzakelijke gedeeldte werkt :D :D --- Klein vraagje tussen door: ik heb maar een 56k6 verbindinkje, dus ik vraag me af of bij jullie de snelheid ook goed is (neej, de server heeft als het goed is wel een 15 MBit verbinding hoor ;)) Tot dus ver heel erg bedankt!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...