Ga naar inhoud

Zinnen afrbreken in mailform asp


Aanbevolen berichten

Ik ben een complete nieuweling qua asp. Nu ben ik aan het klooien met een ASP pagina die een formulier mailed. Ik krijg wel al de mail binnen, maar wil die graag mooi onder elkaar hebben staan. Nu heb ik ergens in de code de zin myCDONTSMail.Body = strBody en de strBody wordt als volgt opgebouwd strBody="Formaat: " & lngmes1 & " -Ander Formaat: " & strmes2 &_ " -Clubnaam: " & strmes3 & " -Totaal aantal plaatjes: " & strmes4 &_ " -Plaatjes retour: " & lngmes5 & strmes6 & " -Naam vereniging: " & strmes7 De waarden worden weer opgehaald uit het formlier. Dit komt allemaal mooi binnen op mail, maar alleen in 1 lange zin. Nu heb ik al vanalles geprobeerd met <br> commando's maar dan krijg ik elke keer een ASP fout. Kan iemand mij verer op weg helpen Tnx Leon
Link naar reactie
De oplossing is een beetje afhankelijk van het formaat waarin je de mail verstuurd. In het geval van een HTML formaat zal je inderdaad de string "<br>" telkens moeten tussenvoegen. Als het formaat plaintext is (en dat is standaard zo) dan kan je de VB constante [color=blue:11e25c898d]vbCrLf[/color:11e25c898d] tussenvoegen. bijv: [code:1:11e25c898d] sText = "regel 1" & vbCrLf sText = sText & "regel 2" & vbCrLf [/code:1:11e25c898d]
Link naar reactie
Om te mailen gebruik deze regel Set myCDONTSMail = Server.CreateObject("Persits.MailSender") Ik weet niet of je dit bedoelt met "een beetje afhankelijk hoe je je mail verstuurd" Maat ik het het even met de methode vbCrLf geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding. Ik haal nu de variable strBody op in 1 regel [i:a6aeb4a13a]strBody="Formaat: " & lngmes1 & " -Ander Formaat: " & strmes2 &_ " -Clubnaam: " & strmes3 & " -Totaal aantal plaatjes: " & strmes4 &_ " -Plaatjes retour: " & lngmes5 & strmes6 & " -Naam vereniging: " & strmes7 [/i:a6aeb4a13a] en had er net dus [i:a6aeb4a13a]strBody="Formaat: " & lngmes1 & vbCrLF & " -Ander Formaat: " & strmes2 [/i:a6aeb4a13a] van gemaakt Zoals ik het snel zie maak jij (in mijn geval); strBody="text " & lngmes1 & vbCrLf strBody="text2 " & strmes2 enz Maar dit werkt bij mij volgens mij niet goed, omdat ik dan in de mail alleen de laatste regel krijg. (text2 in dit geval) En nee, ik kan helemaal niks alleen, maar wel bedankt voor je alweer snelle reactie! Leon
Link naar reactie
[quote:f9317eaa74]Ik weet niet of je dit bedoelt met "een beetje afhankelijk hoe je je mail verstuurd"[/quote:f9317eaa74] Ik zei niet "hoe je je mail verstuurd", maar in welk "formaat". En daarmee bedoelde ik dat een mailtje in plaintext kan worden opgesteld en in HTML. Tenminste als je gebruik maakt van de standaard CDONTS component van MS. Maar ik ging even af op de naam van je mail-object (myCDONTSmail), je gebruikt dus een andere component. Maar da's verder niet belangrijk. Als ik naar je code kijk zal het wel plaintext zijn. De reden dat onderstaande fout gaat is natuurlijk omdat je niet goed mijn voorbeeld overgenomen hebt (je overschrijft de variabele telkens, zonder het vorige resultaat mee te nemen) [code:1:f9317eaa74] strBody="text " & lngmes1 & vbCrLf strBody="text2 " & strmes2 enz [/code:1:f9317eaa74] dit zou moeten zijn [code:1:f9317eaa74] strBody="text " & lngmes1 & vbCrLf strBody=strBody & "text2 " & strmes2 enz [/code:1:f9317eaa74] Uitgaande van de code uit je eerste bericht zal er iets als onderstaande uitkomen (je zal zelf even de plaatsing van de regeleindes moeten aanpassen): [code:1:f9317eaa74] strBody = "Formaat: " & lngmes1 & vbCrLf &_ " -Ander Formaat: " & strmes2 & vbCrLf &_ " -Clubnaam: " & strmes3 & vbCrLf &_ " -Totaal aantal plaatjes: " & strmes4 vbCrLf &_ " -Plaatjes retour: " & lngmes5 & strmes6 & vbCrLf &_ " -Naam vereniging: " & strmes7 [/code:1:f9317eaa74] [quote:f9317eaa74]En nee, ik kan helemaal niks alleen, maar wel bedankt voor je alweer snelle reactie![/quote:f9317eaa74]ach ik ben nu eenmaal een inspirator :P
Link naar reactie
Waarom maak je er niet een gewoon HTML-bestand van zoals ik heb gemaakt: [code:1:4b4080221c] 'bericht naar de ontvanger if Emailadres <> "nvt" then ontvanger = Emailadres Set NewMailObj = CreateObject("CDONTS.NewMail") NewMailObj.From = "ceu@home.nl" NewMailObj.To = ontvanger NewMailObj.Subject = "Plaatsing vacature bij JobIntermediair" NewMailObj.BodyFormat = CdoBodyFormatHTML NewMailObj.MailFormat = CdoMailFormatMime sMailBody = "<html><head><title>Emailbevestiging</title></head>" sMailBody = sMailBody & "<center><body><table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" width=""62%"">" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%"" align=""center"">&nbsp;</td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""79%"" align=""center""><b><font face=""Tahoma"" size=""4""><i>" sMailBody = sMailBody & "<font color=""#FF0000"">J</font></i>ob<i><font color=""#FF0000"">I</font></i>ntermediair</font></b></td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""12%"" align=""center"">&nbsp;</td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%"">&nbsp;</td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""79%"">" sMailBody = sMailBody & "<p align=""left""><font face=""Tahoma"" size=""2"" >" sMailBody = sMailBody & "<strong>Dankt u voor het plaatsen van uw vacature op onze site!</strong></font></td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""12%"">&nbsp;</td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%""></td><td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%"">&nbsp;</td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""79%"" align=""left""><font face=""Tahoma"" size=""2"" >" sMailBody = sMailBody & "<strong>Van u hebben we de vacature: " & Functie & "</strong></font></td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""12%"">&nbsp;</td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%"">&nbsp;</td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""79%"" align=""left""><font face=""Tahoma"" size=""2"" >" sMailBody = sMailBody & "<strong>Uw contactpersoon: " & Contactpersoon & " </strong></font></td><td width=""12%"" align=""center""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%""></td><td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%"" align=""left""><p align=""left""><font face=""Tahoma"" size=""2"" >" sMailBody = sMailBody & "<strong>Ons contactpersoon: " & OnsContactpersoon & " zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de vacature definitief te plaatsen.</strong></font></td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%""></td><td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%"" align=""left""><strong>" sMailBody = sMailBody & "<font face=""Tahoma"" size=""2"">" sMailBody = sMailBody & "Wij willen u ook graag wijzen op een andere site van JobIntermediair." sMailBody = sMailBody & " Hier vindt u werkzoekenden die op de site zichzelf aan u voorstellen. Naast de" sMailBody = sMailBody & " gebruikelijke informatie vindt u tevens een persoonlijke noot, waarvan zij" sMailBody = sMailBody & " vinden dat u dat moet weten.</font></strong></td>" sMailBody = sMailBody & "<td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%"" align=""left"">" sMailBody = sMailBody & "<strong><font face=""Tahoma"" size=""2"">De site vindt u door de link" sMailBody = sMailBody & " <a href=""http://www.corbier-eu.nl"">www.corbier-eu.nl</a>" sMailBody = sMailBody & " te volgen.</font></strong></td><td width=""12%"" align=""center"">&nbsp;</td></tr>" sMailBody = sMailBody & "<tr><td width=""9%""></td><td width=""79%""></td><td width=""12%""></td></tr>" sMailBody = sMailBody & "</table></center></body></html>" NewMailObj.Body = sMailBody NewMailObj.Send Set NewMailObj = Nothing [/code:1:4b4080221c]
Link naar reactie
Hij werkt! Maar zoals altijd dienen zich nieuwe 'problemen' aan . Omdat dit nog steeds met afbreken te maken heeft laat ik het in dit onderwerp staan. Als de bezoeker op verzenden heeft geklikt krijgt hij/zij een pagina te zien met een overzicht van wat hij/zij ingevuld heeft. Nu zit er in het formulier een textarea. meestal zal dit zo ingevuld worden in mijn situatie: regel 1 regel 2 regel 3 enz Als ik nu het tekstveld terughaal met: [code:1:df7be2bc7d] Clubnamen : <% =strmes3 %><br>[/code:1:df7be2bc7d] en strmes3 ophaal met: [code:1:df7be2bc7d]strmes3=request.form("txtClubnaam")[/code:1:df7be2bc7d] dan komt in de browser te staan: regel 1 regel 2 regel 3 Op de mail die bij mij binnenkomt staan ze wel onder elkaar, terwijl de body van de mail ook gewoon met strmes3 wordt opgehaald. Ik heb even zitten denken over de vbCrLF code of zo maar weet niet waar ik die dan eventueel tussen zou moeten voegen aangezien het tekstvak in 1 keer wordt opgehaald. Groeten van een weer iets meer begrijpende beginnende maar zeer ge-interesseerde ASP'er Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...