Ga naar inhoud

[ASP] If X = X then ... ( maar er gebeurd niets :(... )


Aanbevolen berichten

Na het inloggen geef ik een user in een Session de waarde van het UserID mee dat uniek is voor de gebruiker (gekoppeld aan inloggegevens via DB). Nou wil ik op een pagina een link weergeven als de weergegeven gegevens (uit DB halen) die van de ingelogde gebruiker zijn: [code:1:a3048dba6b] <% Dim sessuserid, memid sessuserid = Session("MemberID") memid = Request.Querystring("mid") If sessuserid = memid Then %> <a href="edit.asp?mid=<%=memid%>">Edit Profile</a> <% End If %> [/code:1:a3048dba6b] Maar ook al is de gebruiker ingelogd, de link blijft weg :-? ... Ik heb al op de waarden gecontroleerd via <%=sessuserid%> en <%=memid%> en die waarden zijn gelijk... hoe kan het dat de link niet verschijnt? Alvast bedankt...
Link naar reactie
[quote:666ef53804="redmar"] [code:1:666ef53804] <% Dim sessuserid, memid sessuserid = Session("MemberID") memid = Request.Querystring("mid") response.write sessuserid & " " & memid If (sessuserid = memid) Then %> <a href="edit.asp?mid=<%=memid%>">Edit Profile</a> <% End If %> [/code:1:666ef53804] [/quote:666ef53804] Let op de haakjes bij het if statement
Link naar reactie
En de reden is dat je in jouw code twee objecten rechtstreeks met elkaar vergelijkt en niet de (default) property (lees: waarde). Bij casten naar integer omzeil je dat "probleem" omdat implicit de default-waarde doorgegeven wordt aan de functie cInt() en deze vervolgens ook een integer retourneert. Hopelijk is bovenstaande een beetje duidelijk (en een beetje correct ;-))
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...