Ga naar inhoud

[ASP] een variabele met waarde A waarde B geven


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn website een overzichtje van gebruikers die via SQL uit een database gehaald worden. Nu staat in de database voor het veld gender de waarde [b:b9e7b0143e]male[/b:b9e7b0143e] of [b:b9e7b0143e]female[/b:b9e7b0143e]. Nu wil ik in het overzichtje echter een [b:b9e7b0143e]M[/b:b9e7b0143e] of een [b:b9e7b0143e]F[/b:b9e7b0143e] weergeven. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb nu de volgende code, maar dan geeft ie de error Microsoft VBScript compilation error '800a040e' 'loop' without 'do' :-? [code:1:b9e7b0143e] <% do until RS.EOF Dim rsgender, gender rsgender = RS("gender") If rsgender = "male" Then gender = "M" If rsgender = "female" Then gender = "F" End If %> <tr width="500"> <td width="20"> <%=RS("UserID")%>. </td> <td width="150"> <a href="profile.asp?mid=<%=RS("UserID")%>"><%=RS("username")%></a> </td> <td width="160"> <%=RS("country")%> </td> <td width="140"> <%=RS("birthday")%>&nbsp;<%=RS("birthmonth")%>&nbsp;<%=RS("birthyear")%> </td> <td width="50"> <%=("gender")%> </td> </tr> <tr width="500"> <td width="20"> <hr> </td> <td width="150"> <hr> </td> <td width="160"> <hr> </td> <td width="140"> <hr> </td> <td width="50"> <hr> </td> </tr> <% RS.moveNext loop RS.close oConn.close set RS = Nothing set oConn = Nothing %> [/code:1:b9e7b0143e] Als ik het stukje van: [code:1:b9e7b0143e] Dim rsgender, gender rsgender = RS("gender") If rsgender = "male" Then gender = "M" If rsgender = "female" Then gender = "F" End If [/code:1:b9e7b0143e] weghaal en <%=gender%> weer <%=RS("gender")%> maak werkt het wel overigens.. maar dat is niet zoals ik het zou willen :( ... Hoe kan ik dit oplossen? Bij voorbaat dank... :D
Link naar reactie
[b:dd7590a75e][color=darkred:dd7590a75e]If[/color:dd7590a75e][/b:dd7590a75e] constructie is fout, onderstaande zal al beter werken [code:1:dd7590a75e] If rsgender = "male" Then gender = "M" End If If rsgender = "female" Then gender = "F" End If [/code:1:dd7590a75e] of (ietsjes anders, incl standaard waarde) [code:1:dd7590a75e] Select Case rsgender Case "male" gender = "M" Case "female" gender = "F" Case Else gender = "" End Select [/code:1:dd7590a75e] overigens zal dit [code:1:dd7590a75e]<%=("gender")%>[/code:1:dd7590a75e]ook niet 100% werken natuurlijk ;)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:cd14c7e570="Arkomat"][code:1:cd14c7e570]<% Response.Write UCase(Left(RS("gender"),1))%>[/code:1:cd14c7e570] Lijkt me iets eenvoudiger...[/quote:cd14c7e570]Ligt er maar net aan wat je onder eenvoud verstaat. Persoonlijk vind ik de if constructie duidelijker dan de regel die jij geeft. 't Is korter, maar je zal daar wel commentaar bij moeten geven. Bovendien heeft de if-then-else het "voordeel" dat er maar 2 mogelijkheden uit kunnen komen, in jouw geval zal je dus op andere plekken de uitgangswaarde moeten garanderen, bijv bij de invoer in de database. Oke, geen al te sterk argument, maar het geeft imho wel aan dat "eenvoud" vrij betrekkelijk is en meestal niet is uit te drukken in 1 enkele regel code.
Link naar reactie
Dat eenvoud betrekkelijk is ben ik met je eens. Maar als ik de keuze heb tussen twee entries (male & female) zoals in dit geval gebruik ik zelf liever geen if-then-else constructie. Ik hou graag mijn script kort en bondig. Maar dat is denk ik persoonlijk..... Echter zodra er meerdere mogelijkheden [u:26e230da78]ingevoerd[/u:26e230da78] kunnen worden, en het dus geen statische content meer is maar dynamisch, ben ik met je eens dat je beter de if-then-else constructie kunt gebruiken omdat je die beter van kunt vangen. Dat van dat commentaar begrijp ik niet helemaal. Op het forum of ....???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...