Ga naar inhoud

Frameset en interne ankers


Aanbevolen berichten

In een site is het voor sommige links handig om er een frameset aan te hangen waarbij 1 pagina direct doorscrollt naar een intern anker. Dit laatste is dus het probleem. Ik kan het bijbehorende javascript niet meer vinden. Heeft iemand een zo'n script liggen of weet de url waar dat staat ? Olaf
Link naar reactie
[quote:8c976f6b3c="Olaf Liflaf"]In een site is het voor sommige links handig om er een frameset aan te hangen waarbij 1 pagina direct doorscrollt naar een intern anker. [/quote:8c976f6b3c] Link naar pagina met anker: <a href="pagina2#myAnker"> definitie in pagina2: <a name="myAnker"> [quote:8c976f6b3c="Olaf Liflaf"] Dit laatste is dus het probleem. Ik kan het bijbehorende javascript niet meer vinden. Heeft iemand een zo'n script liggen [/quote:8c976f6b3c] Hoezo hype? :) [quote:8c976f6b3c="Olaf Liflaf"] of weet de url waar dat staat ? [/quote:8c976f6b3c] [url]http://www.htmlhelp.org/reference/html40/special/a.html[/url]
Link naar reactie
[quote:cb14dd274b="Olaf Liflaf"] Link naar pagina met anker: <a href="pagina2#myAnker" target="frame1"> definitie in pagina2: <a name="myAnker"> Nee, dat bedoel ik natuurlijk niet. Het gaat om een geschreven frameset met daarin een pagina met een anker. [/quote:cb14dd274b] Verklaar je nader, want het probleem is niet helemaal duidelijk.
Link naar reactie
Nou vooruit dan: Dit is een frameset: <FRAMESET> <FRAME name="menu" src="menu.html"> <FRAME name="content" src="content.html"> </FRAMESET> En dit is de bedoeling: <FRAMESET> <FRAME name="menu" src="menu.html"> <FRAME name="content" src="content.html#ditanker"> </FRAMESET> Maar het scrollen naar '#ditanker' kan niet met HTML. Daarvoor is een javascript noodzakelijk dat de complete frameset schrijft. Dat ben ik helaas kwijt. Olaf
Link naar reactie
[quote:7f6ad00286="Olaf Liflaf"] En dit is de bedoeling: <FRAMESET> <FRAME name="menu" src="menu.html"> <FRAME name="content" src="content.html#ditanker"> </FRAMESET> Maar het scrollen naar '#ditanker' kan niet met HTML. Daarvoor is een javascript noodzakelijk dat de complete frameset schrijft. Dat ben ik helaas kwijt. [/quote:7f6ad00286] Als je de controle hebt over content.html dan kan je hierin een scriptje opnemen die uitgevoerd wordt in Body.OnLoad die naar de juiste Anchor springt. [code:1:7f6ad00286] <head> ... <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- function JumpToLocationAnchor() { doc = window.location; "zoek in doc naar #" "if # exist" then window.location.hash = 'NaamVanAnchor'; } // --> </script> </head> <body onload="JumpToLocationAnchor()"> ... </body> [/code:1:7f6ad00286] of de ingewikkelde methode die je beschrijft... [url=http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/13648/fid/189]http://www.faqts.com...[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...