Ga naar inhoud

[asp] 2 vragen; javascript, foutafhandeling


Aanbevolen berichten

Hallo, ASP VRAAG: Ik heb 2 vragen. Ik wil in een asp pagina enkele fouten opvangen met zelfgemaakte pagina's. Een van de foutmelding die ik wil opvangen is wanneer men een dubbele sleutel in een database wil aanmaken(error: '80040e14'), maar ik ben ook geintreseerd in het opvangen van andere soorten fouten. JAVASCRIPT VRAAG: Verder wil ik wanneer een actie uitgevoerd wordt een pop-up weergeven wanneer een bewerking wordt uitgevoerd die vraagt of de gebruiker het zeker weet. Wanneer de gebruiker op ja klikt wordt de bewerking vervolgens uitgevoerd. Alvast bedankt
Link naar reactie
ASP antwoord: hiervoor kan je het err object gebruiken, bijv: [code:1:a48773ebc7] <% on error resume next ' hier iets wat fout gaat if err.number <> 0 then ' hier je fout afhandeling ' bijvoorbeeld de aanroep van een functie die afhankelijk van de error ' een bepaalde bewerking uitvoert end if ' rest van code %> [/code:1:a48773ebc7] Zoals je ziet heeft vbscript niet echt een geweldige manier van foutafhandeling (imho tenminste), maar het is beter dan niets zullen we maar zeggen. JAVASCRIPT antwoord: hiervoor kan je confirm() gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...