Ga naar inhoud

ASP / Include na Request.Querystring


Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn website een bepaald document includen nadat er een waarde is opgehaald via Request.Querystring: [code:1:92750c0874] <% MemberID = Request.Querystring("mid") if MemberID = "" then <!-- #include file="overzicht.asp" --> else <!-- #include file="????MemberID????.asp" --> end if %> [/code:1:92750c0874] De vraag is dus: hoe moet ik dit ????MemberID???? in de code plaatsen? Alvast bedankt :D !
Link naar reactie
Volgens mij is dit niet mogelijk. :( Wat wel een oplossing kan zijn is: [code:1:25ffbd4415] <% MemberId = request.querystring("mid") if MemberId = "1" then %> <!-- #include file="1.asp">--> <% elseif MemberId = "2" then %> <!-- #include file="2.asp">--> <% else %> <!-- #include file="overzicht.asp">--> <% end if %> [/code:1:25ffbd4415] Lastig dus, zeker als memebrid dynamisch is. Wat je ook kunt doen is het bestand inlezen als textbestand. En dan tonen. Helaas is dit wel iets langzamer (niet merkbaar als de server niet heel druk bezocht wordt hoor). zo ongeveer: [code:1:25ffbd4415] <% FileName = Server.MapPath(Request.QueryString("mid") & ".htm") Response.Write CreateObject("Scripting.FileSystemObject").OpenTextFile _ (FileName, 1, False, False).readall %> [/code:1:25ffbd4415] Nadeel hierbij is dat je geen ASP kunt zetten in het bestand wat je include. Maar, misschien hebben anderen (Annie?) op het forum nog betere ideeen.. :) Elja
Link naar reactie
Oeps :).. uiteraard wel met de extensie asp dan: [code:1:9fa6d46f03] <!-- #include file="request.querystring("mid").asp" --> [/code:1:9fa6d46f03] Maar misschien fantaseer ik er nu maar op los :/.. Als ik er helemaal naast zit, hoe werkt het dan met het systeem van: http://www.aspalliance.com/chrisg/default.asp?article=96 Daar heb ik het requesten ook weg, alleen er staat verder niets over hoe die pagina dan opgehaald wordt dmv die querystring.. :-?
Link naar reactie
Nope, dat werkt niet Redmar. <!-- #include file="bestand.asp" --> is namelijk geen asp-code, maar gewoon html-code. En het probleem is dat de include eerst wordt uitgevoerd en daarna pas de asp-pagina geheel wordt doorlopen. Dus wat anders theoritsch zou kunnen werkt ook niet: <!-- #include file"<%=request.querystring("mid")%>.asp" --> Helaas.. Volgens mij moet het echt op de door mij genoemde methode hierboven. Mogelijk bestaat er ook een asp-include functie. Heb ik wel ooit iets van gehoord, maar ik kon er zo snel niks over vinden.. server.transfer oid.. weet het niet meer.. :) Elja
Link naar reactie
[quote:b512924192="Bill Gates"][quote:b512924192="Elja Trum"]<!-- #include file="bestand.asp" --> is namelijk geen asp-code, maar gewoon html-code.[/quote:b512924192]Wat voor HTML dan wel? MS-HTML of zo? Die code wordt gewoon door de ASP parser verwerkt en is dus wel degelijk ASP specifiek...[/quote:b512924192]Nou, eigenlijk zijn het niets anders dan server-side includes, en heeft in zoverre niets met ASP te maken. Wat dus ook meteen de reden is waarom in het statement geen asp code kan voorkomen; eerst wordt door de webserver de file ge-include en daarna wordt de code pas geparsed.
Link naar reactie
[quote:eb3d2bec21="Annie"]Nou, eigenlijk zijn het niets anders dan server-side includes, en heeft in zoverre niets met ASP te maken. Wat dus ook meteen de reden is waarom in het statement geen asp code kan voorkomen; eerst wordt door de webserver de file ge-include en daarna wordt de code pas geparsed.[/quote:eb3d2bec21]Ook goed, maar standaard HTML is het iig niet (as in: de browser verwerkt het) ;)
Link naar reactie
ff vraagje nog (misschien vooral aan Elja in dit geval :P ) op www.mydiary.nl worden bij HELP links gebruikt die een querystring bevallen zoals http://www.mydiary.nl/helpcategorie.asp?categorie=Inloggen ... hoe gaat dit in z'n werk (dat was de bedoeling...) en aangezien dat in php via includen mogelijk is dacht ik misschien iets te snel dat dat bij ASP ook zo zou gaan... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...