Ga naar inhoud

[javascript] bevestiging vóór link (ok/cancel)


Aanbevolen berichten

ik ben op zoek naar een simpel scriptje om om een javascript:alert windowtje (of hoe je het ook wilt noemen) welke de gebruiker de keuze geeft tussen OK en CANCEL, in de zin van 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt openen? OK | CANCEL'. Als je op OK klikt open je vervolgens de link, en op CANCEL sluit het venster zonder verdere acties te ondernemen. De functie javascript:alert(); is dus zoiets, maar hier krijg je alleen een OK knop. Ik moet ook een CANCEL knop hebben. Ik heb wel wat gevonden op javascript tutorial sites, maar die zijn behoorlijk uitgebreid. Ik moet een hele simpele hebben, het liefst zonder iets in de <head> te plaatsen. Kan iemand mij hier aan helpen? alvast bedankt :)
Link naar reactie
haha.. hoe simpel kan het ook zijn.. ik had al van alles gezocht maar kwam alleen maar op (veel te) ingewikkelde scripts uit.. heb nu het volgende: <a href="javascript:if(confirm('Hierbij worden alle reserveringen verwijderd. Weet u dit zeker?')){document.location='reset.php';}">alle reserveringen verwijderen </a> en het werkt precies zoals ik wilde :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...