Ga naar inhoud

ASP waarde indien nul, wie kan mij helpen.


Aanbevolen berichten

Ik wil voor een nieuwsitem eventueel een afbeelding toevoegen, hiervoor gebruik ik een formulier. Ik wil dat als er in het veld niets wordt ingevuld (nul-waarde), een standaardtekst plaatsen bijv. 'geen.gif'. Weet iemand misschien hoe ik dit het beste in de volgende code kan plaatsen? <input type="text" name='plaatje[<%=Nieuws.AbsolutePosition%>]' value='<%=fixHTMLquotes(Nieuws.Value("plaatje"))%> Ik werk overigens met Golive, wellicht kan die info helpen.
Link naar reactie
Hmmm, dat is natuurlijk het gelazer met editers als GoLive. Ik snap weinig van ASP, dat hoeft ook niet want over het algemeen lost GoLive de dingen op. Als het standaard dingen betreft is er geen probleem, maar wil je wat anders, dan moet ik toch in de code duiken. Kijk, via een link open ik een formulier voor een nieuwe record. In het formulier zijn de hierboven opgegeven codes verwerkt, maar de velden zijn leeg. Ik neem aan dat ze reeds gekoppeld zijn ofzo. Misschien moet ik toch eens leren ASP te begrijpen ipv zo afhankelijk te zijn van een editer. Evengoed bedankt! en mocht iemand nog tips hebben, dan graag.
Link naar reactie
Oke, dit is niet de beste oplossing waarschijnlijk, maar het werkt wel (denk ik) :D Vervang de huidige regel door: [code:1:4987230b8f] <input type="text" name="plaatje[<%=Nieuws.AbsolutePosition%>]' value='<% if Nieuws.Value("plaatje") <> "" then response.write(fixHTMLquotes(Nieuws.Value("plaatje"))) else response.write("geen.gif") end if %>"> [/code:1:4987230b8f] Geen idee hoe Golive dit oppakt; nog nooit met het programma gewerkt. :) Succes Elja
Link naar reactie
Ja zoiets dergelijks had ik ook al geprobeerd, maar telkens geeft hij een JScript compilatiefout aan [code:1:76c7dd40fb]Compilatiefout Microsoft JScript fout '800a03ed' Verwacht '(' /agenda_cr/news_add.asp, regel 75 if Nieuws.Value("plaatje") <> "" then ---^[/code:1:76c7dd40fb] Bedankt evengoed!
Link naar reactie
[quote:d60aa857d8="tattnmattn"]Ja zoiets dergelijks had ik ook al geprobeerd, maar telkens geeft hij een JScript compilatiefout aan [code:1:d60aa857d8]Compilatiefout Microsoft JScript fout '800a03ed' Verwacht '(' /agenda_cr/news_add.asp, regel 75 if Nieuws.Value("plaatje") <> "" then ---^[/code:1:d60aa857d8][/quote:d60aa857d8] [code:1:d60aa857d8]if (Nieuws.Value("plaatje") <> "") then[/code:1:d60aa857d8]
Link naar reactie
[quote:e217a04d53="tattnmattn"]Nope! :( [code:1:e217a04d53]Compilatiefout Microsoft JScript fout '800a03ea' Syntaxisfout if (Nieuws.Value("plaatje") <> "") then -----------------------------^[/code:1:e217a04d53] en dat gaat zo nog even door. Tanx anyway :-?[/quote:e217a04d53] [code:1:e217a04d53]if (Nieuws.Value("plaatje") != "")[/code:1:e217a04d53]
Link naar reactie
Zou het dan toch nog gaan lukken, beetje bij beetje :) [code:1:76ec1d7554]Compilatiefout Microsoft JScript fout '800a03ea' Syntaxisfout /agenda_cr/news_add_test.asp, regel 77 else ^[/code:1:76ec1d7554] De foutmelding verschuift steeds verder het script in..... Heb je nog suggesties [b:76ec1d7554]h4xX0r[/b:76ec1d7554] :wink:
Link naar reactie
Ja, je moet even op een andere manier gaan denken (of werken). Zo te zien gebruik je Jscript ipv vbscript (de standaard in asp). Het kan allerbei uiteraard, maar de code is anders.. En ik kan je er ook niet veel meer over vertellen ben ik bang. Niet genoeg verstand van Jscript. :( Wel zo handig als je even wat extra regels rond regel 77 in je post zet, dan is het voor ons (en dan bedoel ik meer de lui die Jscript wel beter onder de knie hebben ;)) makkelijker om je te helpen. Elja
Link naar reactie
Ok, maar nogmaals: ik werk met Golive omdat ik niet echt thuis ben ik het schrijven van codes. Een leek dus eigenlijk. [code:1:708650beb9]<input type="text" name='plaatje[<%=Nieuws.AbsolutePosition%>]' value='<% if (Nieuws.Value("plaatje") != "") then response.write(fixHTMLquotes(Nieuws.Value("plaatje"))) else response.write("geen.gif") end if %>' size="24" border="0">[/code:1:708650beb9] :roll: Ik heb geen verstand van [u:708650beb9]JScript[/u:708650beb9] en [u:708650beb9]VBscript![/u:708650beb9]
Link naar reactie
[code:1:a4ef0752d6] <input type="text" name='plaatje[<%=Nieuws.AbsolutePosition%>]' value='<% if (Nieuws.Value("plaatje") != "") { response.write(fixHTMLquotes(Nieuws.Value("plaatje"))) } else { response.write("geen.gif") } %>' size="24" border="0">[/code:1:a4ef0752d6] [quote:a4ef0752d6="tattnmattn"] :roll: Ik heb geen verstand van [u:a4ef0752d6]JScript[/u:a4ef0752d6] en [u:a4ef0752d6]VBscript![/u:a4ef0752d6][/quote:a4ef0752d6]misschien is het dan toch verstandig om er een keertje naar te gaan kijken. Ik wil i.i.g. aanraden om de basics even door te lopen. Om telkens door ons jouw code te laten debuggen lijkt me niet echt een handige manier van werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...